Splitternya K2 revival snodda!

robhimself

Ny medlem
Som rubriken lyder så blev mina splitter nya k2revival stulna utanför timmerstugan i måndags mellan 14-16 på dagen. Sitter en mittmonterad marker griffon bindning på dom och längden är 179cm. Inte sett nån annan åka på likadana än som tur är. Riktigt trist då jag älskade skidan , så du som gjort detta , åk inte i åre resten av säsongen. Ta det som ett hot. Och ni hjälpsamma därute , hittelön utlovas!

Det var tråkigt. Väldigt mycket skidutrustning som försvunnit på sistone.

Senast redigerad av en moderator:
felix sa:
ekebom här på forumet köpte ett par såna på blocket idag för ungefär halva priset.
Fan, ge dig.

För övrigt är det väldigt synd, men att ställa saker utanför stugan är ungefär som att lämna GPS:en i bilen

Senast ändrad:
det är så sjukt tråkigt att sånt här händer. byt ena skidan med en kompis och ställ dom en bit ifrån varandra nästa gång.. det är inte lika jobbigt som att låsa dom.

ooj sa:
det är så sjukt tråkigt att sånt här händer. byt ena skidan med en kompis och ställ dom en bit ifrån varandra nästa gång.. det är inte lika jobbigt som att låsa dom.
Tar max en minut om man inte är allt för klumpig

Jag har kompisar som skiftade skidor, men de snodde ena \"paret\" ändå (mao. två udda skidor).
Men det var i USA de är väl inte så nogräknade. Sabbade två par.

Mao. om man har snarlika skidor, eller inte vill ta risken , sätt inte ihop dem alls.

F-n att man inte får ha sina saker ifred. Jag ska genast köpa lås. Vilka lås är lätta men svåra att bryta upp? Förslag?
Först tänkte jag på det här:
Vajer vapenlås

Ser ut att vara ett bra lås men för kort vajer. Dessutom vet nog ingen skidtjuv att weatherby är en vapentillverkare och då försvinner budskapet!

Senast ändrad:
Precis , måndagen den 10e mellan 14-16 nån gång. Kändes onödigt att skifta skidor då vi var ensamma på ställlet...

Jag änver en sån här Snowboardlås fast en från Dakine.
Jag vet själv hur lätt det är och baxa en bräda det är bara lyfta och gå lr spänna på sig ingen som tycker det ser skumt ut.
Men om du knippsar upp en sån här så drar det genast ögon till sig. Även om den inte är helt inbrotsäker så gör den garanterat mycket nytta. Den får plats perfekt i byxfixkan. Sätt fast den i bindningen och en stolpe lr rör nånstans och man har en liten större chans att få ha kvar den.
Det är alltid tillfället som skapar tjuven!

Jasså.. du vet själv hur lätt det är att sno brädor, Aydin?

Så du drygar ut kassan helgen innan lön? :D

Klart jag vet hur lätt det är jag skrev ju hur lätt det va gå ut från nått ställe där det står mycket brädor och sen knäppa på sig och åka ingen som tycker det värkar skumt. Jag fattar inte varför alla inte kör med ett sånt billigt litet lås för.
Det är som att köpa en fet bil och lämna den olåst det är inte så svårt att starta en gammal bil häller men bara för att man har kunskapen behöver det inte betyda att man använder det Måns din speciella varelse (tolka det hur du vill moms).
Jag fick blått med 2 röda sträck i teakowando men jag går inte ner och sparkar ner folk bara för att jag kan det häller.
Kunskap kan man aldrig få för mycket av vad det en är för kunskap!

Tillbaka
Topp