Och vad fan vet du om det då? Är du sponsrad eller? Att vara sponsrad handlar bara om vilka trick man kan. Ingen vill ju sponsra någon som bara kan göra en sprattlig 180. Skärpning!Hogizz sa:Sitter på skärmtangentbord så kortfattat snackar ni alla skit.
Spons handlar inte om trick man kan utan om hur mkt du syns och hörs och vad du kan göra för märket.
Levande reklampelare i överdrift. Så länge du är schysst och visar upp dina sponsorer på ett bra sätt så är det nog inte omöjligt att få sponsorer. Visst, trick är en fördel men inte vad det handlar om i botten.
om du är mellan 8-14år så ska du vara med i detta eventvitte sa:tjaa,jag åker bräda och jag undrar vad ska ja göra för att bli sponsrad, lixom, ja e inte så värst bra, de ja lägger är typ 180 , 360 och dom flesta grabarna . är de möjligt att ja kan bli det, och hur isf ?
crail kan jag, om de e rätt grab ja tänker på , och nosepres på ett battleship kan ja väll också, men då äre de väll bara kötta på anntar jag ?MedlemJapaner sa:Trick du behöver kunna för att bli sponsrad:
Oakley- fs 720
Burton- backflip
Nitro- bs 540
Armada- konvertera till skidor
Bataleon- Nosepress på ett battleship
Nike- crail
Rome- Handplant
Ungefär så ser det ut i dagsläget. Sponsorernas kriterier för olika trick ändras då och då och min lista är väl kanske inte helt uppdaterad. Hoppas den var till lite hjälp iallafall.
Börja alltså med att uppdatera din freerideblogg och berätta om din framtida snowboardkarriär som proåkare.wahldaniel sa:Läs Westers blogg här på Freeride, en ganska rättvis bild på hur livet ser ut. Flyg hit och dit för att delta på allt möjlighet, hela tiden..
https://www.freeride.se/blog/jacobwester/
Det dära typ av sponsorkontraktet passar nog inte en 15-åring. För då bör vitte vara i skolan och bli smart.Nojlas sa:Dustbin_Dan har sammanställt en bra tråd med frågor runt SPONS: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=23689
haha, vad menaru me de?riccweee sa:eller gör som BataZion och spamma varenda forum du nånsin varit på![]()
+1Kula82 sa:Alla ni som säger att det handlar om olika tricks kan ju ta å kolla på Batazion, han är väl ett levande bevis at det handlar om vad sponsorn kan få ut av att sponsra dig.
Tydligen räcker spattiga små 180's på backe i trickväg.
Och inte behöver man kunna ligga på skär heller.
Denna säsong har han fått grejer av sina sponsorer för runt 6000 och han väntar väl fler grejer.
så vill du bli sponsrad: sätt dig ner och skriv en lista på vad sponsorn får ut av att välja dig.
sen skickar du in den till den du valt ut. har för mig att jag läste en jäkla bra artikel om just detta i en Transition för inte så värst länge sedan.. kolla deras hemsida..
typ.....Hammpus sa:trolleri trollera!
+2Hasse_Lindborg sa:+1Kula82 sa:Alla ni som säger att det handlar om olika tricks kan ju ta å kolla på Batazion, han är väl ett levande bevis at det handlar om vad sponsorn kan få ut av att sponsra dig.
Denna säsong har han fått grejer av sina sponsorer för runt 6000 och han väntar väl fler grejer.
så vill du bli sponsrad: sätt dig ner och skriv en lista på vad sponsorn får ut av att välja dig.
sen skickar du in den till den du valt ut. har för mig att jag läste en jäkla bra artikel om just detta i en Transition för inte så värst länge sedan.. kolla deras hemsida..
Jag sponsrar hellre en åkare som säljer min produkt än en duktigt kille som inte säljer min produkt. Sen kanske Batazion in ligger på min + sida iofs så som han lägger upp det i forumet.
och de här är inget skit som typ monster army då man ändast får nån jävla rabbat på kassa bmärken?petterlundberg sa:http://www.sponsorme.com/Account/Index?ReturnUrl=%2f
Har du någe råd AdamClaeson? Eller tycker du att du inte har något vettigt att tillföra denna tråd mer än att bara klaga?AdamClaeson sa:Aaaaaasgarvar!!! Som vanligt här på FR. För mycket snack och för lite verkstad!!! Seriöst är tråden på allvar eller?!? Vissa svar och frågan i sig gör ju en mörkrädd!!! haha, suck ja....
Kula82: jag gissar iof att grabbar/tjejer som funderar pa att leva pa sin akning (förutom de som vill bli sponsrade för att de tycker de e coolt typ) är ute efter lite mer än 6kilo lappar grejjer... men självklart har du ju rätt oavsett i arbetsvärlden eller sponsvärlden sa maste man väl börja smatt och jobba sig uppat.Doughboy sa:+2Hasse_Lindborg sa:+1Kula82 sa:Alla ni som säger att det handlar om olika tricks kan ju ta å kolla på Batazion, han är väl ett levande bevis at det handlar om vad sponsorn kan få ut av att sponsra dig.
Jag sponsrar hellre en åkare som säljer min produkt än en duktigt kille som inte säljer min produkt. Sen kanske Batazion in ligger på min + sida iofs så som han lägger upp det i forumet.
Efter att ha sponsrat lite olika åkare under ett antal år måste jag säga att hur bra man är på att åka är helt ointressant om man faktiskt hjälper till att sälja produkter. Tro inget annat än att en sponsor vill ha dig för att öka sin försäljning, inget annat!!
äntligen, NICE!AdamClaeson sa:Och jag är en "marknadsförings-typ!
Underbart inlägg, du hade vist något vettigt att bidra med här. Oftast finns det även olika synvinklar man kan ha på hur något ska fixas i detta fall sponsring.AdamClaeson sa:Haha, okej... Jag vet inte riktigt VEM jag har klagat på. Tyckte bara att tråden i sig verkade lite oseriös. Men tji fick jag! Ber om ursäkt ifall jag trampade på en öm tå...
@ I3ea & deltab0arder; Kan hålla med om flera saker ni skriver. Har inte "klagat" på er eller någon annan direkt person. Kanske kopplade frågan fel, men skriver man:
"tjaa,jag åker bräda och jag undrar vad ska ja göra för att bli sponsrad, lixom, ja e inte så värst bra, de ja lägger är typ 180 , 360 och dom flesta grabarna. är de möjligt att ja kan bli det, och hur isf?" och vill ha en sponsor (finns UPPENBARLIGEN enligt denna tråden olika sätt att se på saken) så känns det lite oseriöst.
Inget illa ment "vitte", märker ju nu att du menar allvar...MEN sätter man inte mer en 180, 360 och skriver att man inte är så värst bra. Så har man rätt lång väg att gå alternativ en fyjäkla skön attityd och och vara en riktigt bra förebild. Med det sagt. Var ödmjuk och träna som faaaan! Se till att exponera dig överallt så mycket som möjligt, men på ett smakfullt sätt! Tävla, tävla och tävla igen. Det gillar sponsorerna!
Sponsorskap handlar extremt mycket om IMAGE, att stärka och bygga sitt varumärke. De stora märkena hittar bra förebilder som är ute och promotar varumärket. Får kidsen (och oss lite äldre) att se upp till dem för att vi i slutändan skall handla mer. Jepp, många ser mer eller mindre ut som fotomodeller alternativ besitter en störtskön attityd med mängder av ödmjukhet! Dessa förebilderna är heller inte sällan superstjärnor inom sitt gebit. Men det finns givetvis många förebilder även på "lägre" nivå...
Visst vill man bara bli "sponsrad" så kan man väl gå till färgbutiken på hörnan. Vill man bli sponsrad och göra sig ett namn så gäller det sätta tricken, synas på tävlingar, vinna tävlingar! Synas på webb, film m.m. Men också så gäller det att ha en skön attityd och vara en förebild. That´s it!
Nog må det vara som så att många kids och parkråttor sätter svårare trick än div pros. Men allt handlar inte bara om det. Vad tror ni är bäst en som sätter en dubbel kork 1080 och stompar landning, men har en störd attityd eller någon som gör en gubbclean sw 900 med en skön attityd? Med det sagt måste dock sätta såpass svåra tricks att du har chans att vinna tävlingar.
Och jag är en "marknadsförings-typ!
hogizz har helt rättMedlemJapaner sa:Och vad fan vet du om det då? Är du sponsrad eller? Att vara sponsrad handlar bara om vilka trick man kan. Ingen vill ju sponsra någon som bara kan göra en sprattlig 180. Skärpning!Hogizz sa:Sitter på skärmtangentbord så kortfattat snackar ni alla skit.
Spons handlar inte om trick man kan utan om hur mkt du syns och hörs och vad du kan göra för märket.
Levande reklampelare i överdrift. Så länge du är schysst och visar upp dina sponsorer på ett bra sätt så är det nog inte omöjligt att få sponsorer. Visst, trick är en fördel men inte vad det handlar om i botten.