sponsrad

• Trådstartare Trådstartare Anal-Og
  • Start datum Start datum
A

Anal-Og

Guest
sponsrad
ja har åkt bräda ett tag nu, men de e ju så dyrt!!!
ja vet att man blir lätt sponsrad om man tävlar hyfsatt stora tävlingar med framgång, men kan man inte bli sponsrad på nåt annat sätt. ja skulle vara glad om nån hade nåt tips.

sponsrad
sno någon kompis filmkamera, filma massa coola hopp och rails och klipp det snyggt sen skickar du till alla företag du vill ha spons av..

sponsrad
Jag antar att det som gäller är att du visar upp dig i stora sammanhang där du har press på dig, alltså tävlingar. Självklart måste du prestera bra.
Man får nog inte spons om man enbart åker blå backar i Säfsen utan det krävs nog lite mer.

sponsrad
Är det lätt att bli sponsrad om man inte jibbar utan kör i pisten och utanför?

sponsrad
FilipAvall sa:
Är det lätt att bli sponsrad om man inte jibbar utan kör i pisten och utanför?
Om du kör i pisten får du nog tävla i alpint för att hitta sponsor. I offpisten vet jag inte hur det ligger till. men just ordet "off-pist" talar ju inte för att du är speciellt synlig och uppmräksam. att åka utanför backarna där inte många ser dig lrä inte vara speciellt attraktivt bland företagen.
Istället får du nog satsa på, som sagt, filmning eller tävling...

sponsrad
Att få spons när man åker offpist handlar nog mycket om att prestera i tävlingar som tidigare nämnt. Dock har jag starka misstankar om att det underlättar nämnvärt om man känner "rätt" folk. Har jag fel?

Och för att räta ut en del frågetecken kan du även titta på https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=3340

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp