Sponsring?

Blidee

Medlem
Sponsring?
Hej, jag är inte så gammal än och långt ifrån allt vad sponsring heter men jag är ändå nyfiken på vad som krävs för att fixa en deal med något företag eller tidning. Någon som kan förklara lite för mig hur man ska gå till väga och vad som krävs för ett sponsorkontrakt.

/Blide

Sponsring?
Åk så mycket som möjligt, Var med i tävlingar och skicka in bilder/filmer till märken.
Och ha kul

Sponsring?
Jeppenator - Tja, varför vill någon ha spons? kanske låter lite dumt men dels för att man har chans att få riktigt bra prylar och man får åka på många häftiga ställen. Och sen så skulle det ju va kul att komma med i en och annan tidning =)

Sponsring?
det e inte många sponsorgrejer som innebär att man får se många nya ställen samt att få vara med i tidningar...det låter mer som riktig proffssponsring i mina öron och de e de la inte så många som får ta del av.

oftast e det bara lite gratisprylar som e det vanligaste.

Sponsring?
jag säger itne att de är dåligt att söka spons.. helt klart skitbra om man får en sjysst deal med nått bra företag.. men de är inte bara för dom å ge prylar.. tänk på pressen dom sätter på dig som åkare..
du måste prestera å visa att du kan hela tiden. skicak in filmer tävla och placera bra..
skiter du i den biten skiter dom nog i dig...

man måste tänka på att de itne är bara du som vinner på det.. men jo jag skulle nog inte säga nej om nån frågade

Sponsring?
Chamo_Blide sa:
Hej, jag är inte så gammal än och långt ifrån allt vad sponsring heter men jag är ändå nyfiken på vad som krävs för att fixa en deal med något företag eller tidning. Någon som kan förklara lite för mig hur man ska gå till väga och vad som krävs för ett sponsorkontrakt.

/Blide
Prestera bra i tävlingar är nog det absolut bästa sättet att bli upptäckt.

Sponsring?
Josslo sa:
det e inte många sponsorgrejer som innebär att man får se många nya ställen samt att få vara med i tidningar...det låter mer som riktig proffssponsring i mina öron och de e de la inte så många som får ta del av.

oftast e det bara lite gratisprylar som e det vanligaste.
hmm, iofs. Men det skulle ju ändå vara en grej o vara sponsrad liksom :)

Sponsring?
jeppenator sa:
måste bara fråga varför du vill ha spons?
Han sa alldrig att han ville ha spons, han var bara intresserad av hur det fungerar.
Sorry Jeppe, var bara tvungen :P

En liten fråga, vem är den sämsta sponsrade jibbaren? (riktig spons, inge ica)
Skulle jag tycka vore kul att veta, istället för bästa osponsrade jibbaren.

Senast ändrad:
Sponsring?
Det bästa sätter är nog som de andra säger, att tävla. Men det funkar nog ändå ifall du skickar in filmer till tex. guldpjäxan eller liknande. Sen måste du nog ha lite egen stil för att det ska va värt att sponsra dig också, det räcker nog inte med att bara va duktig.

Sponsring?
Det finns sponsring och sponsring... jag har nyss blivit sponsrad av något amerikanskt bensinföretag ( De har ett slags piller som sänker bränsleförbrukningen) det heter FFI.
Jag får inga kläder, inte så många prylar och en bunt med gratis bensinpiller.
Jag vet att det här låter muppat men så är det...

Sponsring?
Josslo sa:
Kontakter är ju också något som gör det hela väldigt mycket enklare!
Det tror jag absolut...Kan tänka mig att utan några kontakter alls och ingen som lämnar ett gott ord om en så är det nog väldigt svårt att få spons. Rätta mig om ajg har fel, är som sagt nybörjare på det här. Har åkt hyfsat mycket skidor och det är det bästa jag vet men har inte tänkt på den här delen av det förut.

Senast ändrad:
Sponsring?
du måste synas mycket för att få en bra sponsring oxå så många ser att du har deras grejer så de räcker inte o va bra men är till väldigt stor hjälp

Sponsring?
De ser dig som sin sponsringspelare; syns du mycket blir det glada och de dunkar dig i ryggen och ger dig ytterliggare ett par skidor. Förutom att synas handlar det lika mycket om att man ska passa in i företagets ideér och tankar, i detta fall, om skidåkning. Du ska vara en sjyst kille med rätt attityd och tycka om det du gör. Lycka till!

Sponsring?
men asså kiddo, spons å spons det är bara överskattat: men när du blir så bra att du måste ha spons då är det rikigt bra.. som tex. när du har spons har du lättare att komma in i större internationela tävlingar. de kan kanske hjälpa med en rese budget å stuff.

men å skaffa spons för bara hustla ut grejjer är helt gay.

Sponsring?
Hallåå?? Vad åker du på för nått? Skidor, inlines, skateboard. Ganska bra att få reda på när man läser en sån här tråd. Då vet man lixom vat det handlar om.

Lycka till ;)

Sponsring?
Jag är för närvarande sponsrad

Gjorde så att jag hoppade på en utbildning och skicka in lite papper till CSN.
Skitenkelt, helt klart värt besväret!

Nu lever jag det goda livet och glassar med mina gratis stålar!

Sponsring?
går inte att få spons i sverige.. varenda unge slänger 1080 nuförtiden. Du måste typ droppa från DN skrapan och landa på ett rail eller något för att nån ska få syn på dig

Sponsring?
noa_julin sa:
går inte att få spons i sverige.. varenda unge slänger 1080 nuförtiden. Du måste typ droppa från DN skrapan och landa på ett rail eller något för att nån ska få syn på dig
o dra pretzel om man ska få någon slags a-spons

Sponsring?
Vad fan är pretzel?

Lägg ner bullshiten. åk för att ha kul istället, för att tänka på såna här grejer, så kommer nog sponset den dan du förtjänar och behöver det..

Sponsring?
jeppenator sa:
Nanjtvard sa:
hahah.. man e ju inte pro för att man drar pretzel heller.. hahaha...
woooord alla gör ju Pretzels nu iallfall..
man måste va radical för å få spons..
Läs tidigare medelanden..

Av: Huggybear Online | Idag 17:20 Citera

noa_julin skrev:

o dra pretzel om man ska få någon slags a-spons

tror huggy syftar på att du måste dra pretzel på dnskrapan railet asså

Sponsring?
No offence men detta med sponsring är JÄVLIGT överskattat inom denna sporten.

Men om du gärna vill veta så; försök synas så mycket som möjligt på tävlingar där kontaktpersoner checkar. Skaffa kontakter. Åk så mycket du kan. Satsa hårt. Skicka in filmer/bilder osv till diverse företag, men räkna inte med respons.

Sponsring?
Spons är överskattat.

men edit att nån alltid ska vara före mig med mina visdomsord

Senast redigerad av en moderator:
Sponsring?
Jag är sponsrad av två bolag det ena heter mama och det andra papa får i princip allt av dom Får tom bo hos dom!

Tillbaka
Topp