Sponsring?

Sponsring?
Är du duktig nog för att få spons så kommer dom till dig , så då är det bara att ställa upp i tävlingar ! Är du inte så bra så får du börja träna ist för att leta sponsorer ! Du kan få mitt gamla skidställ btw och en tågbiljet till romme om du skriker POHJO ÄR BÄST varje gång du hoppar i ett hopp !

Sponsring?
noa_julin sa:
går inte att få spons i sverige.. varenda unge slänger 1080 nuförtiden. Du måste typ droppa från DN skrapan och landa på ett rail eller något för att nån ska få syn på dig
Haha SANT , första 1080 drog jag när jag var 13 år xD Jag har droppat från DN skrapan också BTW !

Sponsring?
Spons och tävlingar hör inte alltid ihop.. Ge bra reklam, prata med folk, låt folk pröva grejor m.m är oftast viktigare än att tävla. Har nog sålt mera skidor på att folk har prövat mina saker än de flesta andra åkare som är halvkända och får grejor. Här ett mail från våran teamchef i USA som förklara det ganska bra

Regarding your question about what is usually done for team riders, it
seems to
vary actually.

An ideal team rider is one that helps you sell kites. This can happen in a
number of ways.
Sometimes, riders sell kites just because they are very good riders, but the
best team
riders are not only good riders, but can also spread the information on the
beach about
the gear, help fix problems, tell people where to go to buy Naish kites, let
people try the
new kites, etc.

Really this just depends on what you think will help you sell more kites. Is it
having a
team rider who wants to go train in Brazil for 6 months a year? Probably not
unless they
are VERY good, or spend the other 6 months helping you sell kites at home in
Sweden.

Long story short, you know what would work best in your market. Is it best to
give
someone who is at the beach every day extra kites so they can let people try
them? Is it
more valuable to have a rider that is better than everyone else? Is it a good
option to
sponsor a guy who "has the loudest voice at the beach"? All of these things
make up a
good team rider, and it is up to you which person that is.

Ben

//H

Sponsring?
Gör något så att företagen får publicitet osv.
T.ex starta en blogg eller något.

Allt eftersom kan företag maila dig, skicka produkter
osv för att du ska skriva om dom eller bära
deras logo.

Senast ändrad:
Sponsring?
jeppenator sa:
jag säger itne att de är dåligt att söka spons.. helt klart skitbra om man får en sjysst deal med nått bra företag.. men de är inte bara för dom å ge prylar.. tänk på pressen dom sätter på dig som åkare..
du måste prestera å visa att du kan hela tiden. skicak in filmer tävla och placera bra..
skiter du i den biten skiter dom nog i dig...

man måste tänka på att de itne är bara du som vinner på det.. men jo jag skulle nog inte säga nej om nån frågade
ja du placerar dig väll inte så bra?:p

Sponsring?
lasssekongo sa:
jeppenator sa:
jag säger itne att de är dåligt att söka spons.. helt klart skitbra om man får en sjysst deal med nått bra företag.. men de är inte bara för dom å ge prylar.. tänk på pressen dom sätter på dig som åkare..
du måste prestera å visa att du kan hela tiden. skicak in filmer tävla och placera bra..
skiter du i den biten skiter dom nog i dig...

man måste tänka på att de itne är bara du som vinner på det.. men jo jag skulle nog inte säga nej om nån frågade
ja du placerar dig väll inte så bra?:p
du citerar ett inlägg som är över två år gammalt? som sagt, vakna...

Senast ändrad:
Sponsring?
felixlind sa:
jeppenator sa:
måste bara fråga varför du vill ha spons?
Han sa alldrig att han ville ha spons, han var bara intresserad av hur det fungerar.
Sorry Jeppe, var bara tvungen :P

En liten fråga, vem är den sämsta sponsrade jibbaren? (riktig spons, inge ica)
Skulle jag tycka vore kul att veta, istället för bästa osponsrade jibbaren.
-Det beror väll helt på hur man ser det. Man kan inte riktigt svara på vem som är "den sämsta sponsrade jibbaren" för alla har ju inte spons för att de är duktiga på just trick.
(exempel)--> Om man är t.ex 17 år, slänger nån sw 7 o flatspins, studsar på lite halvbra men fortfarande inte riktigt håller standarden, men samtidigt marknadsför extremt bra, och är väldigt väldigt duktig på att visa upp märket på tävlingar o är på riktigt mycket events så kan man bli sponsrad pga det o inte pga en XS trickbook.

(nu kanske nån redan har svarat på det här, men jag orkar inte kolla efter, klockan är 03.10, och jag har ingen större lust att titta efter..)

Sponsring?
oj, haha.. Nu märkte jag att jag också Citerade ett 2 år gammalt inlägg. Som sagt är klockan nu 03.16 jag kanske inte borde 'vakna upp' som Lee-Nus säger, utan gå och lägga mig istället..

Sponsring?
OolBool sa:
felixlind sa:
jeppenator sa:
måste bara fråga varför du vill ha spons?
Han sa alldrig att han ville ha spons, han var bara intresserad av hur det fungerar.
Sorry Jeppe, var bara tvungen :P

En liten fråga, vem är den sämsta sponsrade jibbaren? (riktig spons, inge ica)
Skulle jag tycka vore kul att veta, istället för bästa osponsrade jibbaren.
-Det beror väll helt på hur man ser det. Man kan inte riktigt svara på vem som är "den sämsta sponsrade jibbaren" för alla har ju inte spons för att de är duktiga på just trick.
(exempel)--> Om man är t.ex 17 år, slänger nån sw 7 o flatspins, studsar på lite halvbra men fortfarande inte riktigt håller standarden, men samtidigt marknadsför extremt bra, och är väldigt väldigt duktig på att visa upp märket på tävlingar o är på riktigt mycket events så kan man bli sponsrad pga det o inte pga en XS trickbook.

(nu kanske nån redan har svarat på det här, men jag orkar inte kolla efter, klockan är 03.10, och jag har ingen större lust att titta efter..)
mmm. kolla på thom8 till ex. han e inte så jätteskillad men har ändå spons av oakley o skit

Tillbaka
Topp