Sportbh för vinterbruk?

Akajsa

Ny medlem
Sportbh för vinterbruk?
Hej!

Är det någon mer än jag som tycker att det kan bli lätt obehagligt och kallt om bysten när man är ute och till exempel åker skidor eller gör annan friluftsaktivitet? Tycker nästan att det kan göra lite ont när man väl blivit kall...

Någon som har något tips på en bra sportbh för vinterbruk? Som dessutom ger stöd.

Är det lönt att investera i en särskilt varm sportbh? (har sett att de oftast är lite dyrare än vanliga...)

Tips mottages tacksamt!

Ha det bra i vinter! :)

Senast ändrad:
Sportbh för vinterbruk?
har absolut inte samma problem som dig,eller samma form/typ av bröst osv..

men som jag tror o ser det(kan hända jag har jävligt fel o det inte funkar på dig etc)
så antar jag att du redan tränar och redan äger en eller annan sportbh...
det som kan bli problemet när man fryser normalt sett är att man inte har ett underställ som transporterar bort den fukten/svetten som det blir vid ne fysisk aktivitet.
där kan du ha något att börja kolla på direkt om inte annat, se till så det är schyssta saker du har och dina lager kombinerar varandra bra.

i övrigt annars så kolla denna sidan,här kan nog finnas det du söker.

http://addnature.com/dept.asp?dept_id=12784

finns du inte nära elelr kring sthlm där dom har sina butiker så tror jag at naturkompaniet borde ha samma saker också.

dom kläderna jag har som är houdini är utan problem helt underbara!
i övrigt vart hamnar du annars över vinter om det kanske är riktgit snor kallt?
ajj,lycka till :)
//maxen

Sportbh för vinterbruk?
Tack för tipsen! Har dock inga problem med underställen, har både Crafts Pro Warm och ullunderställ, som håller mig varm i övrigt, hehe... Fler tips, någon? :)

Sportbh för vinterbruk?
där finns en fleeceväst med värmeslinga i,men kommer inte på vad den heter alls,men drivs av några batterier bara annars,men kostar nog mer än du vill lägga ut på det :)
annars iväg o kolla det jag tipsa om,det borde nog göra susen :)

Sportbh för vinterbruk?
Hej Akajsa!

Om du visste vad jag har funderat i de här banorna! Jag saknar som fasen att ha en schysst värmande och fukttransporterande sportbh som GER STÖD! Tycker drömmen borde vara att ha en i så hög procent merinoull som möjligt, för då skulle man kanske kunna komma ifrån det oundvikliga faktumet att bh:n alltid alltid alltid stinker skunkigast av allt i garderoben efter ett tag. Slår tom de gamla Craftunderställen (som jag effektivt fasat ur min garderob till förmån för ull, ull och mer ull). Problemet med ullen är att det behövs mer eller mindre elastan, nylon eller dylikt för att få tillräcklig support för lökarna. Nu vet ju inte jag hur mycket annat än ull man måste blanda i för att det ska bli tillräckligt, men ju mer syntetiska material man måste blanda i, desto mindre värmande och luktfritt blir det.

Det som jag hittat att välja på för att få värmen i alla fall, det är Houdinis sportbh:ar i microfleece. Sen såg jag visserligen precis nu på Addnature att både Aclima och Smartwool har bh:ar i ull, men jag gissar att supporten i dem är sådär...? Nu utgår jag i och för sig bara från bilderna på produkterna. Men andelen nylon och elastan i plaggen är ju inte så hög, och som any girl som är i behov av en bh vet, så måste man ha BRA stöd i en sporttopp.

Någon som har egen erfarenhet av Smartwool eller Aclimas bh:ar kanske?? Håller de brösten på plats i klass med en "riktig" sportbh?

Hojta högt Akajsa om du hittar nåt bra alternativ som är varmt, luktar gott och ger bra stöd. Jag köper tre.

/Sara

Sportbh för vinterbruk?
Hej Sara!
Ja, jag vet!! Det är ju det där med stödet som det brukar fela på... Varma sportbh:ar finns, men de ger oftast inte så bra stöd. Vissa tillverkare rekommenderar till och med att man ska ha en annan sportbh under, men det vill man ju helst inte. Det optimala vore ju att bara behöva en modell när man är aktiv under vintern. Frågan är hur man löser både värmen och stödet? hmm, svår fråga detta...
Tack för ditt svar, och jag lovar att hojta till om jag hittar någon bra! :)

Ha det bra! / Kajsa

Sportbh för vinterbruk?
sara...

om man kollar på deras underkläder houdini,så värmer dom bra och håller saker på plats, vet inte hur det är med deras saker för tjejer,men jag antar dom håller det som ska på plats lika väl där också :)
ni får väl testa er fram!

Sportbh för vinterbruk?
Hej Maxen

Jag tycker det börjar bli ganska roligt hur engagerad du är i den här tråden! Har nämligen dragit vissa slutsatser och kommit fram till att du är kille. Visserligen kan jag ha fattat fel, och i så fall ber jag om ursäkt.

Jo, som du räknat ut så är Houdinis sportbh:ar förmodligen jättevarma och goa, och på det viset bra. Jag har inte testat dem själv under aktivitet, men då jag jobbat med att sälja dem i butik så har jag hunnit titta noga på dem och värdera så gott jag kan utifrån materialval och konstruktion. Men varken materialet i dem eller deras konstruktion ger tillnärmelsevis den support som faktiskt behövs för att hålla saker och ting på plats vid aktivitet. Vad jag sett hittills är det bara rena sportbh:ar som kommer upp i tillräckligt stöd, och då krävs det massa nylon, elastan och viss del polyester för att verkligen ha något som funkar. Så nej, Houdinis bh:ar håller inte saker på plats, tyvärr.

Som Akajsa skrev ovan är det till och med vanligt att tillverkarna rekommenderar att man har på sig en vanlig bh/sportbh under den värmande sporttoppen för att få det stöd som behövs. Det gör bland annat Houdini. Vi efterlyser kombinationen.

/Sara

Sportbh för vinterbruk?
synd deras sportbhar inte har det ni är på jakt efter med supporten.
vet att en jag jobbade med i vinter hade en från houdini och hon hade inget att klaga på över med den om inte annat,men olika från storlek o person också.

ajja,hoppas ni hittar det ni vill ha och sådär :)
vet att craft gjort underkläder innan men "vindslå" vid underkläder,men det är några år sedan, vet inte om dom finns kvar,och om det kan vara något att ha...
skit samma,detta kan ni bättre än mig! haha

Sportbh för vinterbruk?
Hehe, ja som Sara skriver är det kul att se att du engagerar dig, sånt uppmuntras! Och snällt att du försöker hitta lösningar till oss! :)

Håller med dig helt och fullt Sara, de håller inte ur stödsynpunkt. Någon som lyckats hitta den ultimata kombinationen?

/ Kajsa

Sportbh för vinterbruk?
Men det är bra Maxen, jag beundrar ditt engagemang, och kanske kan du lära dig nåt nytt? Det är alltid bra :) Vi letar vidare.

Craft är för övrigt out of the question. Allt i polyester är out of the question!

Sportbh för vinterbruk?
Akajsa! Hej igen, har goda nyheter :) Har nu åkt skidor en vecka i kallt väder med Aclimas Sportwool BH inunder och det funkade grymt! Ullfrotté närmast huden håller boobsen bekvämt varma och torra hela dagarna. Konstruktionen är även rätt stabil faktiskt. Kanske skulle jag inte löpa flera mil i den, men för skidåkning räckte det gott.

Rekommenderas svårt :)

http://aclima.no/index.php?view=prod&cat=2&subcat=5#

Sportbh för vinterbruk?
ja letar me nån som värmer gott o ger stöd, vi får slå saken i taket o konstruera en modell själva kanske... men de borde ju faktiskst finnas nånting på marnaden tycker man ju för de e ju inte bara fem tjejer på hela klotet som har detta önskemålet, eller??

skrik till om nån hittar nån grym, så gör ja de me

Sportbh för vinterbruk?
Kan man inte ha en sport-bh underst och sedan en varmare i ull över? Kanske blir obekvämt.. Har ingen aning då jag är snubbe, kändes bara som en schysst tanke att slänga ut.

Sportbh för vinterbruk?
fiskebulle sa:
Kan man inte ha en sport-bh underst och sedan en varmare i ull över? Kanske blir obekvämt.. Har ingen aning då jag är snubbe, kändes bara som en schysst tanke att slänga ut.
Ull värmer ju även fast det är blött, så bättre vore väl med yllestället längst in och en sport-bh på det.. i alla fall om inte sport-bh:n är i ull?

Sportbh för vinterbruk?
Jag trodde jag var den enda som önska att det fanns en BRA stadig sport-bh i ullblandning.
Hogengårds bh i ullblandning vore som en dröm!
/ Marika

Tillbaka
Topp