Språkresa till skidort?

• Trådstartare Trådstartare Nhi
  • Start datum Start datum

Nhi

Medlem
Språkresa till skidort?
Är himla sugen på att åka på språkresa men har ingen lust till att lägga pengar på diverse solresor till Malta osv. Jag vill ha med mig laggen! Vet någon om det finns någon arrangör som ordnar resor till skidorter där säsongen är igång. Såg något ställe men detta var naturligtvis på sommaren då det inte finns någon snö. Självklart så ska jag i så fall åka ensam som 14-15 åring... Helst på Engelska eftersom min Tyska är skitkass.

Är det någon som vet eller kan hjälpa mig att leta?

Språkresa till skidort?
jag vet att EF hade veckolånga språkresor till alperna under sport och påskloven förut.. var påväg på en sån resa för några år sen, men det blev aldrig av. vet inte om dom fortfarande finns men kolla in deras hemsida vettja!

Språkresa till skidort?
Åkte med EF till Les 2 Alpes förra året, vi bådde med massa UCPA folk på ett UCPA hotell och det var grym åkning hela dagarna.
Alla delades in i olika grupper från Nybörjare till Extra Avancerad under skidåkningen. Självklart körde jag i Extra Avancerad ;)
Det hette språkresa men vi hade lektion 1 gång, på hela veckan.
Men det är inte lektionerna du lär dig nått av, det är alla människor du träffar som du blir tvungen att prata med. Det var folk från hela världen, Nyårsfirande och hela köret kördes där nere också..
Men, om du nu kommer iväg så kom ihåg att låsa dörren innan du drar till backen, annars kan du hitta 2 avsvimmande asfulla rysskor i din säng när du kommer tillbaka..

Tyvärr har EF slutat med sina språkresor nu, sista gick förra året.
UCPA är svinbra att resa med, men du måste vara från 20 år i sverige.
Undantaget är om du först reser till Frankrike och därifrån åker till UCPA som fransk skidåkare, eftersom UCPA i Frankrike tar emot folk från typ 14 år..

Sen vet jag en språkresa till Bad Gastein, men den är under sommaren med sommarskidåkning. Är ganska säker på att den gick från Sverige..

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp