Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men vänta nu, ska du säga som äger en motivlackad fullface... Den verkar ha tålt ett par rediga smällar utan att deformera vare sig hjälmen eller skallen på insidan. Eller?Hasse sa:Och fortfarande dumt att lacka en hjälm om man inte vill ev få en försvagad hjälm.
//Hasse
Jo men jag har lämnat iväg min till en som lackar hhjälmar på hel tid. Och han har bara godkända färger att lacka med. En jäkla skillnad det. Vanlig sprayfärg på burk är tyvärr oftast frätande på plasten. Men ska det bli fint så kostar det oxå som man säger!!Glisseur sa:Men vänta nu, ska du säga som äger en motivlackad fullface... Den verkar ha tålt ett par rediga smällar utan att deformera vare sig hjälmen eller skallen på insidan. Eller?
ok, lite länge sen, men nu när traden är här igen maste jag fraga av allmänt intresse - hurda?Avvepavve sa:Tänk även på att ALL form av icke godkänd "utstyrsel" av hjälmen såsom stickers och färgning tar bort all skyldighet för ert eventuella försäkringsbolag att ersätta er vid eventuella huvudskador.
Men vem har inte stickers på hjälmen lixom? :lol:
Ifall man gör en krasch som är så pass illa att man riskerar att hjälmen spricker tvivlar jag starkt på att det spelar någon roll ifall det är en enda sticker på den..perbac sa:Det är skillnad på stickers och stickers.
Det beror helt enkelt på vilken typ av lim som används på klistermärkena. Vissa limtyper innehåller ämnen som kan förändra polymerernas egenskaper gällande hållfasthet, hjälmen kan bli sprödare och därigenom spricka lättare, alternativt att den blir mjukare.

Interesting, var skaffade du trocadero-loggan?davidlindskog sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/4568ddc0b4378bc6a4a36e8ee0b272c3.jpg[/url]
Jag har målat min hjälm med vanlig billack, klistrat på en trocadero-logga och sen sprayat på ett lager klarlack på det. Det här gjorde jag för 2 år sen och det håller bra fortfarande. Det viktiga är att akta sig för att det börjar rinna. Börja sprayandet i luften, spraya över hjälmen och vänd i luften så undviker du rinnandet.
Lycka till!
David
Jag försökte febrilt få tag i ett riktigt Trocaderoklistermärke men det var inget bryggeri som hade det. Så jag fick ta en relativt högupplöst bild från nätet, fixa till den i Adobe CS och skicka den till en kompis som jobbar på en reklamproduktionsbyrå som skrev ut det som klistermärke. Folk tycker att min hjälm är snygg men tydligen är det ingen som verkar fatta Red Bull ironin i det hela...R-R sa:Interesting, var skaffade du trocadero-loggan?davidlindskog sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/4568ddc0b4378bc6a4a36e8ee0b272c3.jpg[/url]
Jag har målat min hjälm med vanlig billack, klistrat på en trocadero-logga och sen sprayat på ett lager klarlack på det. Det här gjorde jag för 2 år sen och det håller bra fortfarande. Det viktiga är att akta sig för att det börjar rinna. Börja sprayandet i luften, spraya över hjälmen och vänd i luften så undviker du rinnandet.
Lycka till!
David