sprickor längs stålkanterna.

• Trådstartare Trådstartare Alexander_Runhellen
  • Start datum Start datum
A

Alexander_Runhellen

Guest
tja, har ett par ZAG BIG 84 som har börjat spricka upp mellan stålkanterna och ovansidan av skidan, jag tror att det beror på för mycket stenåkning och dålig sandwich konstruktion... men påverkar nu detta skidans egenskaper? är det något jag måste lämna in för reparation eller ska jag köra på som vanligt?

/alexander

Delaminering. du måste få det limmat annars kan det komma in vätska så att det blir röta i kärnan.

Har du garanti lämna in, vet du nån som kan laga så lämna in där och betala. är det äldre skidor hade jag försökt själv med nåt epoxylim.

Lycka till

om det är sprucket in till trät så går det in vatten och fukt vilket resulterar i rutten kärna = trasiga skidor
EDIT - såg inte ovanstående

Senast ändrad:
Om du har garanti kvar på skidorna skulle jag absolut propsa på att få dem UTBYTTA, alltså inte lagade. Skidor ska inte delaminera så länge du inte krashat så fatalt på dom så att dom ändå är helt trashade. Detta om du har kvar garanti från tillverkaren, alltså.

I annat fall, lämna in i skidshop som kan limma ihop dom så dom förhoppningsvis håller ett tag till.

Tillbaka
Topp