Springa mellan baksida på bootsen och bindningarna

lillunken

Medlem
Hej, jag köpte idag ny bräda (Salomon AMP, 154) och bindningar (Ride LX, Large). Brädans midjemått är 24,8 cm, och jag har 44 (Eu) i bootsen (ett par Warp, kommer inte ihåg modellen) , men det är inte problem, jag står -15, 15 (hade en likadan bräda och samma skor förra året)

Men nu när jag monterat bindningarna och skulle sätta i bootsen så var det lite trångt vid hälen, de kom inte helt ända in till bakplattan, de "fastnade" längst ner. Om jag står fastklämd så sitter jag ju fast och om jag lutar brädan så nuddar baksidan av bootsen bindningarnas bakplatta, så min fråga är alltså om det är okej att det är en springa mellan baksidan av bootsen bindningarnas bakplatta på ungefär 0,5cm när man står utan att luta någonting.

Jag har inte provat alla inställningsmöjligheter på bindningarna ännu, men blev lite orolig, och var tvungen att fråga..

/Rasmus

sitter du fast är det inga problem... men testa att leka lite med inställningarna

..
..

nu skulle jag kunna säga: -Vad var det JAG sa!!!!!

så jag tar och säger det.

Vad var det jag sa!!!!

/pinn

Men du pinnen, jag har fortfarande 13 dagars öppet köp kvar, så världen har inte gått under än.. Men du tror alltså (eller kanske vet, du verkar vara säker på dina saker) att det inte går att åka när hela bakplattan inte sitter klistrad mot hela skons baksida?

/Rasmus

Ursäkta att jag svarar mig själv, men jag måste bara säga att jag upptäckte nyss att man kunde ställa in lutningen på bakplattan, så då var problemet löst! Nu sitter det fint... Fast jag råkade klämma tummen lite, men jag är glad ändå.

..
..
hoppas att tummen läker..

rippa hårt nu killen..

(bra med mycket inställningsmöjligheter på grejjerna :) )

/Pinn (en)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp