spruckna mojo80! och trasig tyrolia LD 12

• Trådstartare Trådstartare Fredrik_Forss
  • Start datum Start datum
F

Fredrik_Forss

Guest
förra året hade jag ett par Head mad-trix, dom sprack i nosen, jag fick ett par mojo 80 på garantin. nu har de hänt samma sak med mina mojo 80. är de nån som har samma fel på sina skidor?

sen så sprack den bakre delen av min tyrolia LD 12 bining sönder nu i veckan, nån som har haft problem med den biningen?

Så head har fortfarande det problemet, jag trodde det bara gällde på de äldre modellerna för de var nyutvecklade twintips. Hmmm då måste det ju betyda attt heads twintips är kassa i kvaliten...

Håller med EnSkOkansKe att jag känner flera som har samma problem... typ ALLA jag snackat med har råkat ut för det. Skitskidor helt enkelt!

Eller så kanske det är för att du utsätter skidorna för BRUTALT VÅLD

Jag har själv Mojo 80, har haft dem i 1,5 månad nu.. har inte hänt ett skit med dem

hälften av åkarna i väsjö har mojo men har inte sett en enda som har sprucken nos

lucas, är du blind eller, varenda jäkel som har mojo 70 eller 80 har ju totalt misshandlade brätten. Men det är väl mer att dom slits och skrapas, inte att dom spricker, det låter lite värre.
Men det är iofs. inte konstigt. Slits det så slits det mer och när det har slitits alldeles för mycket då ger ju skidan upp och spricker.

mina mojo´s har sprucken nos på ena skidan och lite mitt emellan bindning och nos på andra.. bara estetiskt än så länge, har inte påverkat åkning eller annat.. Är bara ovansidan som e sprucken, inte själva belaget eller dom inre lagren..

Mina har hållt hela vintern, det ända är att förgen på nosen har spruckit, så att det ser ut som att skidan är spruken.
Och med LD12an så äre bara skistoppern jag har haft problem med.

tyrolia LD 12 ä bästa bindningen ja ha haft. inge problem mä head skiderna heller. ni har mondags exemplar allihop.

Köra bara på Head, har alltid hållt ihop. Dessutom går heads stålkantar aldrig av som dom tenderar att göra på det flesta andra skidor efter allt för mycket railande. LD12:s vitala punkter är gjorda av plast som på det flesta 12 bindningar. Fixa ett par racebindningar i stål..går inte sönder så lätt.

Tillbaka
Topp