St Anton 07/08

Kr1lle

Ny medlem
St Anton 07/08
har 2 boende alternativ, kan eventuellt behöva skibum kompisar...

har bara en fråga till någon vetande;
Hur pass jobbigt är det att bo i Pettneu? är det värt att lägga lite mer deg och bo i St.Anton?

Stay black

St Anton 07/08
jeg er gjerne med å deler boende. Men det må være nærmere enn pettneu. Det går busser dit men det er jobbigt å bo så langt unna. Hvor er det andre alternativet?

St Anton 07/08
Tja! Vi är två killar på 23 år från Stockholm som är superintresserade av att få sovplatser i St:Anton denna säsongen. Så om du behöver två glada killar är det bara att höra av dig. Vi har även Xbox 360 och bärbar dator att bidra med :)

Msn/mail: hvenstrom@hotmail.com
izze_f@hotmail.com

St Anton 07/08
När börjar kontraktet och hur mycket? Är allt fint så har du två av samma sort som ovan, fast 21 och från Göteborg istället...

St Anton 07/08
Haha vilka mutor! Damer eller xbox 360? ska ringa tanten som äger skiten idag och försöka boka, är det någon av er som har erfarenhet av pettneu att dela med sig av? tror vi skiter i den och tar den mitt i centrum!

St Anton 07/08
jag är intresserad av dela boende, har en polare som också är det om det skulle gå. Bor gärna lite mer i centrum, sponsrar med va fan som behövs...

St Anton 07/08
Det i centrum är just nu lite skumt, verkade som att damen inte ville ha "ungdommar" men vi försöker övertala henne.. STILL UNDRAR JAG OM PETTNEU, någon som vill dela med sig av erfarenheter? Tack

St Anton 07/08
pettneu är finfint, dock bra med bil om man ska storhandla eller varit ute å supit å någon får vara kvällens designated driver. smidigt med bussar på dagen, går ofta å tar inte lång tid, men på natten är det taxi/bil som gäller. finns mataffär, post osv i byn.

St Anton 07/08
Bo i byn, det är det absolut värt. Det räcker att ni är ute 2-3 ggr på en vecka så har ni sparat in det det kostar extra att bo i St Anton genemot vad det kostar att åka Taxi.

Själv bodde vi i St Jacob för någras år sedan, det är ju typ inte alls långt från själva centrum, kanske 2-3 km men det kostade ganska många euro varje dag när man skulle hem. Bussarna funkar bra på morgonen och tidig eftermiddag, glöm afterski och party om du skall åka buss.

St Anton 07/08
Är ni ute efter att festa mycket så är Pettneu ett dåligt altenativ då alla taxiutgifter belastar ekonomin rejält och bussarna slutar gå när festandet är som roligast. Är man istället ett gäng som totalt skiter i spriten och enbart är nere i St.Anton för åkningens skull är Pettneu ett bättre alternativ.

St Anton 07/08
AHHHH fan jag hatar allt detta! haha, sjukaste beslutsångesten.. hursom behöver vi 3 personer.. gärna med körkort och bil!

St Anton 07/08
Tjena Krille!

Vi är fyra glada grabbar (alla med körkort) som kommer bila ner o vi är förjäkla sunga på de där boendet!
Eftersom vi har bil så kommer det inte bli några problem o ta sig till centrum!
Just nu ser det ut som vi kommer släpa med oss 2 - 3 laptops, nå slags tv-spel och en fet usb hårddisk me en sjujäkla massa film!

Du kan kontakta mig, Anders, på mail: skurt_87@hotmail.com

Ha de nice!!

St Anton 07/08
pettneu e fifint, men klart lite jobbigt när bussarna inte går som man vill! har iof ofta lyckats hitta folk att dela taxi med, och då blir det ju inte så farligt! annars e pettneu sjukt nice å har asfin offpist som ar en från pettneus topp ner till vadiesen! perfekt när st anton e stängt vid snöfall eller så! ni får ju inte missa att gå till sportranch camping å hänga me alex gröbner i baren.. biljard å lite goa grejor.. ni kommer få det kanon!! litt avundsjuk!

Fast ni borde valt husvagn...

St Anton 07/08
hej..

e 3 som tänkt dra ner den 19 januari..lite sent kanske men jobb å sånn
skit klaffa inte så bra..tar bilen ner så om du inte fixat nåra inneboende
tills dess e vi fett sugna..har dock inget 360 bara ett vanligt xbox:)

hör gärna av dej..nikke.lovkvist@hotmail.com

St Anton 07/08
Yees!!! Dær bodde jag førra sæsongen. Vældigt trevligt stælle. Fast konstigt, ibland var han sur som en ættika før att man festade, ibland ville han vara med, men men, det var inga problem. Bussar går det vældigt bra då man ska åka skidor, men vid fest bør man ha en nykter førare eller taxi, har før mig att vi prøjjsade 27e enkel.

Missar man bussen hem från byn kan man ju alltid ta sig upp på rendl fjællet och ta offpisten hem. Lite knatande i børjan, men sen glider du fram till dørren!!

St Anton 07/08
Hej på mig! jag åker till St Anton imorgon och jag har varken boende eller jobb (än). mina kära vänner åker hem igen efter en vecka och det betyder att jag är "ensam" i en månad eller två och jag vill ha en soffa eller ett kök att sova i :P vart ska nu bo nu verkar vara ett velande här :) krams

Tillbaka
Topp