st.anton 10-11

finlandsvensk

Ny medlem
st.anton 10-11
tänkte skapa st. antons bumtråd för nästa säsong, skriv hit allt om st.anton boende,tips,arbete mm.

gör troligen säsong i st.anton nästa. Om nån har extra sängplatser över så kontakta mig. jag fyller snart 20 och e glad och social och inte heller totalt skit på att laga mat ;)

st.anton 10-11
Tjo, här vart vi ute i god tid :) :cool:

Funderar på att dra ner denna säsongen, sket sig rejät förra gången. Blir med allra största säkerhet solo, hade varit schysst att hitta lite sköna typer och snacka ihop sig, dela boende osv :) hör av er

st.anton 10-11
Tja fan va gött å se att folk e ute i god tid:P
Har varit nere två säsonger nu å blir förmodligen en till men den här säsongen skall jag förhopningsvis ine jobba så behöver lite folk att dela boende med och kanske även bensinräkningen påvägen ner. Är en go göteborgare på 22 som älskar festande. Hör av er vid intresse.
Oscar

st.anton 10-11
Tjena tjena!

Sitter just nu och kollar jobb för nästa säsong! Grymt peppad på snö!! Funderar på st Anton och tänkte bara höra om nån har nått tips på vars man kan hitta ett ok jobb? Delar gärna boende och bensinpengar!

Emma

st.anton 10-11
Hallo alla blivande St. Anton skibum motherfuckers :D Vi är två snubbar på 20 år som har tänkt o dra ner till St.Anton i vinter. Vi har egen bil och hade förhoppningsvis inte tänkt o jobba så mycket. Tänkte bara höra från tidigare bummare hur mycket man egentligen behöver spara för att klara en säsong? Hade tänkt o vara där från januari till april. Tack på förhand!

st.anton 10-11
hallå hallå hallå allihopa!
va glad jag blir av att se att det är fler som redan är på G inför vinterns säsong i St Anton =)
trodde jag va den enda som redan satt o tok letade jobb o "bra att veta saker" inför säsongen, känns som sommarn knappt har börjat! men nu e d ju midsommar, så jag får väl erkänna, sommarn e här o glad midsommar på er allihop!
Tänkte dra mej neråt st anton i november för att få en bra start, o förhoppningsvis hittat jobb innan dess! har bil o letar lite människor som vill dela boende, resa o en sjuuuukt bra säsong med mig, hör av er!!
är en go o glad tjej på 25 som ännu inte haft tid att dra sig ut för att säsonga, många järn i elden! fixa o trixa o lösa saker e ren vardagsmat ;-)

såå hör av er!
Ciao!

st.anton 10-11
Netapper sa:
TJAA ! Är det någon som vet om det finns bra skogsåkning i st anton ?
Det finns fin brant skogsåkning, inte den bästa i alperna dock eftersom det är barrskog och hyffsat tätt på sina ställen! Stora berg åken är väll det som gör st Anton magiskt, skogsåkningen är bara en bonus!

st.anton 10-11
HEY!
Jag är helt inne på att köra en säsong till vintern. Om någon är sugen på att försöka fixa ihop resa ned / boende hör av er, jag är på!!!

st.anton 10-11
Heej,

Här är vi ute i god tid så då slänger jag väl ut ett inlägg jag med :)

Gjorde en säsong i Chamonix förra vintern och efter en vinter hemma i Göteborg med alldeles för lite brädåkning så är jag galet peppad på St. Anton till vintern.

Vad jag letar efter är ett soft gäng som vill bo med en 23-årig brud som tänkte kombinera två stora intressen; åka bräda och festa.
Jag kan bidra med halvtaskig humor, matlagning och trevligt sällskap. Har bott i några olika kollektiv så jag lovar att jag inte blir en pain in the ass när det gäller att hålla nån sorts ordning och sånt som lätt blir irritationsmoment #svärmorsdröm #inte pedant, jag lovar.

Hör av er om det låter som en plan
MVH/ "Rödvin och Skogspromenader" "Det är roligare att vara två" "Inte första men kanske sista dansen"

ähh, jag är lite trött

PS. Jag kan några ackord på gitarr också

Sincerely yours/ Maja

st.anton 10-11
Jag drar en säsong i st anton nu till vintern tillsammans med en polare och en till okänd än så länge. skall arbeta som guide där nere. hade vart soft att träffa lite sköna människor när man väl är på plats =)

st.anton 10-11
Nu är det spikat, blir fan en säsong till i Stanton, om någon har bra tips på boende (förutom Gruber) så är jag pepp på info! :D

//Richie

st.anton 10-11
glenn, kolla upp haus gennewein. vi bodde där sista månaden. 20e/natt inkl städning, frulle, dasspapper och spännande hyresvärd/mutti. dock bara micro och vattenkokare, men med rejäl frulle och bräu am berg funkar det.

/viktor

st.anton 10-11
Kicki det kommer bli fett! Du får tacka Per, det var han som övertalade mig :D Vi drar förresten till Bali i september o chillar in säsongen :>

st.anton 10-11
Niiiiiice :D dö, jag har fressten ett boende jag bodde i förra säsonen första månaden innan vi hittade ngt fast, om du vill ha nummer så kan du ju ringa :D Jag kanske bor där igen, men är ganska säker på att jag får gammla jobbet och boende därtill igen iår. Rockade ju på att steka burgare! haha :) Kan aldrig vara säker dock.. Fan va fett att chilla in säsongen på bali, själv får man spara som en gnu med min minimumlön.. Skulle tjäna mer på A-kassa nästan :P haha

st.anton 10-11
Jasåjaså, richie och kicki goes anton ytterliggare än säsong.. jag är fan sugen på anton i vinter igen :P dock annat jobb och boende nu tänkte jag ;)

st.anton 10-11
Gott att höra att det är fler som är sugna. Inte riktigt bestämt mig om det blir Anton igen eller om man ska ta tag i sitt liv! Snygg jacka btw Eric , Aldrig sätt nån med den haha!

st.anton 10-11
Men Lisa det är Pontus, Köpa nytt ställ till nästa säsong eller du kör på samma som bilden med dina dc skor;) haha

st.anton 10-11
Nej, det sög.. jobbade i Christoph i typ 45 dagar:P 6 dagar i veckan.. kunde typ aldrig åka under den tiden.. men sjukskrev mig ganska ofta :) haha! lönen ligger på 14k ut i månaden om du jobbar alla 6 dagar.. men det är helt värdelöst..

st.anton 10-11
ericjohansson sa:
Nej, det sög.. jobbade i Christoph i typ 45 dagar:P 6 dagar i veckan.. kunde typ aldrig åka under den tiden.. men sjukskrev mig ganska ofta :) haha! lönen ligger på 14k ut i månaden om du jobbar alla 6 dagar.. men det är helt värdelöst..
var det samma ställe som Johan?

st.anton 10-11
Hei!

Kom akkurat hjem fra noen par uker herlig skikjøring i Zermatt og er stoked på St. Anton i vinter. Jeg er en 24 år gammel fyr fra Norge som reiser ned alene til St. Anton i vinter. Satser på å ha det gøy, skikjøring og litt jobb.
Siden jeg reiser ned alene trenger jeg noen å bo med, så bare si ifra hvis noen mangler en person. Er flink til å lage mat, pasta med løk er en vinner! mixe drinker og være sosial:)

Har sjekket litt med boende allerede nå, selv om det er litt tidlig.
Det billigste alternativet jeg har fått tak i er 16000 euro for hele sesongen, to soverom med 2/3 senger, 4-5 pers, 3200euro hvis man er 5 stykk.

Viktor

st.anton 10-11
Nu börjar de närma sig lite iaf :) St Anton 10/11 kommer bli niiice! Jag åker ner själv. Delar jätte gärna boende med flera. Hör av er om ni är intresserade.

st.anton 10-11
Droppar profilen jag skrev i en annan tråd här också och hoppas på napp...

Blir nog St Anton för min och min kompis del också. Blir nog för oss att dela lägenhet med någon annan också då vi bara är 2. Så jag gör väl som dom andra här och skriver lite om mig själv.

Kille på snart 20 som älskar att åka skidor. Är totalt värdelös på att laga mat och har en tendens att vara ökänd på ett ställe efter 2-3 dagar. Är dock ganska trevlig emellanåt och är inte JÄTTE-påfrestande att bo ihop med. Har sedan en sommarsäsong på juvass tidigare erfarenhet av att bo på en yta under 8 kvadrat.
Min kompis är väl något i stil med mig. Vettighetsfaktor +- 5 ungefär
Bör inte tas alltför sakligt.

Mvh Viktor

st.anton 10-11
Hej!
Vi är två 20 åriga tjejer som har fixat jobb i st anton men letar efter lägenhet, än har vi inte hittat något jätte bra. Någon som har några tips eller förslag?

Vi är super pepp på att äsonga och vill mest att det kan bli vinter. NU. Vi kan ev tänka oss att dela bonde vi är bra på att laga mat, ordningsamma och förutom snowbord/skidor älskar vi att dansa.

//Lovisa

st.anton 10-11
Hello! någon som hittat boende ? Jag behöver någonstans att bo, vill inte bo själv, för tråkigt, been there, done that;)

st.anton 10-11
Hei
planlegger å reise alene til St anton til vinteren og trenger en plass og bo.
siden alle andre skriver litt om seg selv så gjør jeg også det.
Er 20 år og kommer fra Norge. er akkurat ferdig med militæret og det blir min første sesong i alpene.
Har kjørt ski så lenge jeg kan huske, og å ta en sesong i alpene er noe jeg alltid har hatt lyst til.
Skal nedover hovedsaklig for å kjøre på ski og litt festing.
Har ikke planer om å jobbe der nede.
Hvis noen har fikset \"boende\" og har plass til en ekstra så er jeg lett med :)

Sindre

st.anton 10-11
Halli hallå alla glada!

Fan va nice med så många som är taggade inför en säsong i St:anton.
Jag och tre polare drar ner för våran första säsong i St:anton :)

Någon som vet några schyssta lägenheter för fyra personer som inte är kräsna och behöver inte allt för mycket space? :)

Ses i snön!
/Josef

Tillbaka
Topp