St Anton 12/13

Bunge

Medlem
St Anton 12/13
Tja.

Har tänkt mig att åka ner till St Anton säsongen 12/13 men har förtillfället mycket dålig koll på allt och börjar känna av tidspressen.
Någon mer som är i samma banor som har koll på något av jobb, boende samt resa dit.

Tar tacksamt emot tips.

St Anton 12/13
hej, jag va också inne på att åka till anton men det blir Val thorens istället för min del. Jag letade boende i Anton men alla va svindyra och vad jag kunde förstå så åker de flesta till anton med boende endast en vecka för att sedan lösa det på plats i början av säsongen. Det kändes för otryggt för mig som vill ha säsongen säkrad. Jobb ska va enkelfixat när du kommer ner men har ingen egen erfarnehet av just anton. Hoppas det hjälpte dig lite iaf, Lycka till!

St Anton 12/13
Hej jag har också som plan att säsonga i st Anton, dessvärre har jag inte så bra koll på jobb och boende.

Jag har som plan att åka ner i slutet av november och gå runt och leta jobb/boende för att dem flesta som har säsongat eller kan något om ämnet menar att det är så det funkar:)

Om jag inte åker ensam eller har någon som också har körkort med mig så blir det nog bil ner, annars flyg

Senast ändrad:
St Anton 12/13
Precis som er åker jag ner till St Anton i slutet av november för att söka jobb, skönt att inte vara ensom om att varken ha jobb eller boende...

St Anton 12/13
Har också fått den uppfattningen om att det är på plats de flesta av jobben tillsätts.
Har ni tänkt att åka ner även utan boende? inte ens boende för några dagar?

St Anton 12/13
Min tanke är att boka ett vandrarhem så billigt som möjligt i ca en vecka innan jag åker ner, och sen under den tiden söka jobb och boende(Ofta ingår boende med jobb om jag förstått det rätt).

St Anton 12/13
Det där med att man får boende genom jobbet ska tydligen vara ganska ovanligt där enligt en kompis som säsongade där förra året. Dock en bra sak är att man får liftkortet för halva priset om man jobbar 30 timmar/veckan i 2 månader

St Anton 12/13
Oliver då är vi ungefär på samma tankebanor. Boende med jobb är nog lite som Patrik säger, inget att räkna med. Om jag har förstått det hela rätt så är det till vissa jobb som boende kan ingå och har man väldigt tur ska även liftkort kunna ingå.

Har ni kollat något på rese alternativ. Kollade lite snabbt här om dan på flyg, då verkade det vettigaste ligga på omkring 1000 kr till Salzburg.

St Anton 12/13
Ja så är det kanske! Hoppas man har lite flyt, om inte annat så har kanske arbetsgivaren lite bättre koll på vart boende finns än en själv!

Jag har ingen aning om vart du planerar att flyga ifrån men min tanke är antingen malmö eller köpenhamn, tittat lite löst och hittat tur retur för cirka 1800, så det är väll ungefär det samma. Detta är iof till innsbruck

St Anton 12/13
Trevligt med lite fler skåningar! Se om du kan flyga till innsbruck då, sen ska det gå direkt tåg där ifrån till St Anton. Det ska vara smidigt säger dem, och ganska billigt. Vet iof inte hur det funkar via Salzburg, kanske ännu lättare..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp