St Anton 2011/2012

Mrado

Medlem
St Anton 2011/2012
Hejsan, söker personer som är sugna på att åka ner till St Anton i mitten på november och dela lägenhet med mig och 2 till.=) Gärna seriösa personer som inte drar sig ur i sista sekund eftersom vi har fixat en lägenhet redan :) Kommer bli en grym säsong ! Jobb hoppas vi fixa där nere!

St Anton 2011/2012
Jag hade också tänkt åka ner i mitten av november med 2-3 andra kompisar och vi söker även boende!
Skickar ett PM till dig!

St Anton 2011/2012
Hej!

Nu är det dags. Jag har hört alldeles för mycket bra om säsongande för att inte prova på själv! Har åkt skidor varje år sedan jag var fyra men har aldrig varit i St Anton. Nu vill jag dit, bo, jobba och ÅKA!
Jag är en positiv, idrottande, välorganiserad och skidälskande 19 åring. Jag har en tjänst här hemma december ut och vill åka så snart året är över. Har tänkt mig att åka till St Anton i början av januari och stanna minst till april slutar.
Är ni ett gäng som behöver en till skibum i lägenheten? Eller har du bara ett hett tips på hur man lättast hittar lägenhet? HÖR AV DIG!

Ha det kanonbra så hoppas jag vi hörs!

Kram
Sara

St Anton 2011/2012
Tja alla!

Såhär är det. Jag har förmodligen två jobb med boende inkluderat i St Anton. Jobben börjar i november någon gång. Det är två olika sorters jobb. Båda är på ett tvätteri som sköter tvätten åt de flesta hotellen i och runt St Anton.

Ett av jobbet är nere i tvätteriet. Sortera tvätt, mangla osv med österrikiska tanter. Det andra jobbet är som chaufför där man hämtar och lämnar tvätt på de olika hotellen.

Jag va nere i St Anton förra säsongen och jobbade på detta stället. Har jobbat med båda jobben. Tror att båda jobbet kommer vara heltid och man tjänar helt okej med pengar. Familjen man jobbar och bor hos är sjukt snälla och gulliga. Dom är väldigt bra att ha å göra med och hjälper till med alla papper och dylikt.

Jobbet nere i tvätteriet kan vara lite stressigt men är ändå ganska soft. Skönt att stå och hänga med tanterna.
Det andra jobbet när man kör skåpbil är lite stressigare och ganska tungt i omgångar.

Alla på jobbet är grymt sjysta och chefen Stefan är grym på det mesta. Han har haft många säsongare hos sig och snackar bra engelska. Jag kunde själv ingen tyska när jag kom dit men det löste sig ändå. Stefan kan också alla dom bästa ställena att åka på oavsett om man e nybörjare eller dålig. Han e helt enkelt grym!

Nu låter det som att jag säljer på detta jobbet sjukt mkt men det e faktiskt ett bra jobb om man kan tänka sig att jobba heltid.

E ni intresserade så maila mig på walbergpontus@hotmail.com

peace!

St Anton 2011/2012
pocapontus sa:
Tja alla!

Såhär är det. Jag har förmodligen två jobb med boende inkluderat i St Anton. Jobben börjar i november någon gång. Det är två olika sorters jobb. Båda är på ett tvätteri som sköter tvätten åt de flesta hotellen i och runt St Anton.

Ett av jobbet är nere i tvätteriet. Sortera tvätt, mangla osv med österrikiska tanter. Det andra jobbet är som chaufför där man hämtar och lämnar tvätt på de olika hotellen.

Jag va nere i St Anton förra säsongen och jobbade på detta stället. Har jobbat med båda jobben. Tror att båda jobbet kommer vara heltid och man tjänar helt okej med pengar. Familjen man jobbar och bor hos är sjukt snälla och gulliga. Dom är väldigt bra att ha å göra med och hjälper till med alla papper och dylikt.

Jobbet nere i tvätteriet kan vara lite stressigt men är ändå ganska soft. Skönt att stå och hänga med tanterna.
Det andra jobbet när man kör skåpbil är lite stressigare och ganska tungt i omgångar.

Alla på jobbet är grymt sjysta och chefen Stefan är grym på det mesta. Han har haft många säsongare hos sig och snackar bra engelska. Jag kunde själv ingen tyska när jag kom dit men det löste sig ändå. Stefan kan också alla dom bästa ställena att åka på oavsett om man e nybörjare eller dålig. Han e helt enkelt grym!

Nu låter det som att jag säljer på detta jobbet sjukt mkt men det e faktiskt ett bra jobb om man kan tänka sig att jobba heltid.

E ni intresserade så maila mig på walbergpontus@hotmail.com

peace!
Slängde iväg ett kort mail om mig och min sambo.
Ska du ner till Anton i vinter eller ?

St Anton 2011/2012
Hej!

Jag letar kompisar att åka ner med, då mina säsongspolare inte kommer förän i slutet av December!
Jag kom precis hem från USA, och har därför inget jobb just nu. Detta betyder att jag kan dra när som helst!
Planen var att jag skulle jobba som skiguide, men det sket sig, så nu är jag tillbaka i ruta 1...
Jag är absolut seriös, och vill bara spika något, så man kan få komma iväg någon gång! :D

Vanessa heter jag för övrigt, 20 år, från Uppsala!
Dra iväg ett email till mig, så kan jag berätta mer om mig själv, och diskutera vidare!
VanessaL_91@hotmail.com

Hoppas vi hörs snart,
Vanessa

St Anton 2011/2012
Hey!

Jag är grymt inställd på en säsong i princip var som helst.
Jag letar boende för fullt och åker dit där det finns sovplats. Är i första hand inställd på St.Anton, just för att jag inte vart där tidigare.
Jag är en skötsam, social och jävligt glad snubbe på 24 år som åker ner mot alperna för min första säsong hur surt läget än ser ut, då jag sagt till mig själv att "Detta året SKA jag ner!", och så ska det fan bli :)

Om ni fortfarande har en plats kvar och behöver en till i lägenheten som menar allvar med att köra en säsong i vinter så är det bara att höra av sig tillbaka igen, gärna så fort som möjligt. Så kan jag skicka några rader om mig själv och en bild till valfri mail.

Rock on!

//Majk

St Anton 2011/2012
Hallå alla!

Är för tillfället på jakt efter boende samt jobb i alperna inför den kommande säsongen. Har tidigare varit inställd på att åka till Saalbach då en polare också ska dit men då inget av de ställen man mailat till svarat så börjar jag nu bli inställd på att åka någon annanstans istället, och det verkar som att St Anton är väldigt populärt här.
Är en 21 årig grabb ifrån skåne som älskar att åka skidor och festa. Är social,skötsam,trevlig och lite annat smått och gott. Är öppen för alla förslag som kan komma på tal, boende,jobb,reskamrater.. rubbet helt enkelt!

Är bortrest från slutet av november till början av december så kommer kunna åka tidigast runt 8 december och framåt.
Skriv här eller dra iväg ett PM!

//Micke

St Anton 2011/2012
Tjena,

Jag och tio killar åker ned till St Anton någon gång mellan 10 Dec o- 5 Jan. Vi har inget boende eller jobb ännu och de flesta tänker fixa bägge där och börja på vandrarhemmet. Själv tycker jag att det vore skönt med lite trygghet så om någon har några tips på antingen jobb eller boende så hör av er till:

cgsolsson@gmail.com

Tack!

St Anton 2011/2012
Hej Hopp!

Johan Vintäng heter jag.

Känns som det är en del som planerar att åka ner ensamma. Men jag snackar gärna ihop mig med några innan avfärd.

Citerar Plastfan, som skrev här ovanför, då jag kände igen mig i det han skrev.

Förutom åldern (21).

Plastfan sa:
Hey!

Jag är grymt inställd på en säsong i princip var som helst.
Jag letar boende för fullt och åker dit där det finns sovplats. Är i första hand inställd på St.Anton, just för att jag inte vart där tidigare.
Jag är en skötsam, social och jävligt glad snubbe på 24 år som åker ner mot alperna för min första säsong hur surt läget än ser ut, då jag sagt till mig själv att \"Detta året SKA jag ner!\", och så ska det fan bli :)

Om ni fortfarande har en plats kvar och behöver en till i lägenheten som menar allvar med att köra en säsong i vinter så är det bara att höra av sig tillbaka igen, gärna så fort som möjligt. Så kan jag skicka några rader om mig själv och en bild till valfri mail.

Rock on!

//Majk
Ta gärna kontakt på fejjan!

Mvh Johan

St Anton 2011/2012
Tjena alla glae snowfreaks:)!

Daniel heter jag och är en trevligt/positiv/glad sprätt på 25 år. Älskar resa har varit runt i världen på massa ställen. Men nu är det dags att packa upp brädan och bege sig ner till alperna igen. Har varit i St.anton 2ggr tidigare och älskar stället, därför tänkte jag dra ner dit igen. Ser att det är är fler än jag som är sugna, GÖTT O SE. Jag funderar på att ta mig ner med flyg till Salzburg sedan tåg till St.anton vilket värkar vara ett billigt sätt. Fler som är sugna får gärna hanka på. Kan också tänka mig bila ner med ett spåntant gäng vilket kan bli jävligt skoj och äventyrligt, som sagt är öppen för förslag :)

Är också på jackt efter jobb/lägenhet??. Men finns det inte folk här som har plats över så får man se vad som finns när man anländer!

Hör gärna av er!

Ha det
Powder peace

Senast ändrad:
St Anton 2011/2012
Om det fortfarande finns en plats över så är det bara att höra av sig! Finns ett tidigare inlägg av mig också ;)

//Majk

St Anton 2011/2012
Jag bokade flyg idag, 500 spänn till münchen!! Sen tågar jag därifrån.
Drar den 22 november för övrigt, och är ensam än så länge. Så det är bara att haka på, alla som är sugna! ;)

Vanessa

St Anton 2011/2012
Även jag drar ner ensam, 1 dec närmare bestämt! Ska gå skidlärarkurs, men hade varit kul att slå ihop nån skiddag med några sköna svenskar :).

Hör gärna av er!
Eller titta in på skischule-arlberg senare och hitta Martin :)

MVH
Martin

St Anton 2011/2012
Tjenare!

Jag är en ensam kille på 19 år som letar efter några säsongare att dela boende med i St. Anton. Jag är nere i St. Anton nu och letar efter socialt folk!
Hör gärna av er, är öppen för förslag!

Sebastian_Kavleskog@hotmail.com
+46 76 71 47 398

Tack

Tillbaka
Topp