St Anton, Pet Neu

Erki

Ny medlem
St Anton, Pet Neu
Hej,

Håller på och letar boende i Stanton men allt jag ringer på är antingen asdyrt, uthyrt eller så gillar de inte svenskar. Detta gäller för det som ligger centralt. Har dock ett billigt boende på gång i Pet Neu (ca 7km från Stanton by). Någon som har ngt att säga om att bo eller inte bo där?

/Erik

St Anton, Pet Neu
12 EUR per natt (och person) för ett rum med tre bäddar. Får tydligen laga mat själva i familjens kök på vissa bestämda tider.

St Anton, Pet Neu
Det är inte hos Frau Gertrude? Ganska trevlig men sjukt rasistisk gammal tant. Inga tjejer på fester hos Gertrude...
Pettneu är OK, men en sak som man gärna innehar vid boende där är en bil. Är man ett gäng o någon offrar sig att köra på kvällar sparar man in lite taxi-pengar. Taxin kostar 24 euro...
Skidbussen dagtid kostar oxå en del.
Parkeringen inne i St Anton kostar c:a 4euro vid Rendl.
Annars parkerar man gratis i Alpr Rauz o Zürs.

St Anton, Pet Neu
Klart man vet det!! Bodde där i tre månader förra säsongen, rummen vi bodde i hade egen tv med 4:an egen toalett! Kort och gott så bodde man som en riktig aristokrat där.

Frau Götch (erika) är hur skön som helst men anledningen till att hon är skön är för att hon är alkolist, så kolla noga i garderoben på andra våningen så kommer du finna hennes lilla spritgömma. Under vår tid där nere så kvadade hon bla. sin bil on the fylla of course, däckade på toa osv. Mannen i huset är lite mer laidback och skäller ut en ibland när man för- eller efterfestar, det gör aldrig erika, hon brukar istället bevista dessa tillställningar i gott mod!

PS: Erika stinkar som ett helt jävla fanskap!! Förmodligen pågrund av alkolismen och det faktum att hon vågar vägra duscha!!

Vad tar hon i hyra av er?

St Anton, Pet Neu
Vad tyckte du (Henrik) om att bo i Pet Neu? Alltså med avstånd och så till byn? Blev det mkt meck när man skulle ut och festa? Vad kostar skidbussen?

St Anton, Pet Neu
Att bo i Pettneu låter jävligt mycket värre än vad det är kan jag säga. Det bor många svenskar och många hasch rökande aussies där.

Vi hade inte så mycket meck när vi skulle festa för oftast så var det nån som offrade sig och körde med våran bil. Har du inte egen bil så blir det taxi både dit och hem och det kan väl dra lite extra i plånboken, se bara till så att tjejer fixar taxin och så att den är fylld till bristningsgränsen då kommer ni undan relativt billigt.

Annars så fixar ni bara lite svart-taxi nummer av andra svenskar som kör då blir det riktigt billigt. Typ 20 evrosar tOr.

Finns två olika skidbussar. Den ena kostar 7 E i veckan och den andra betalade man för hela säsongen och det gick väl loss på ca 70 E tror jag.

Vad heter huset som ni ska kvarta i?

St Anton, Pet Neu
Det finns ju billigare boende om man säger så men om ni bor ovanför Erika och hennes man som vi gjorde kommer ni bo som på ett hotell! Så allting är ju relativt. Vi betalde lite mindre än 16 E. Men det är olika var man bor i hennes hus. Du vet väl om det också att du kommer betala i två veckors perioder och det är jävligt störigt!

PS: Försök betala hyran på kvällen när Erika är full och lägg fram klagomål då kan ni få en liten överraskning! Några tjejkompisar till mig klagade och fick hyran 100 E billigare!

St Anton, Pet Neu
Det ingår knappast nån mat, typ morgonmål eller liknande när man bor hos Erika? Hörde att nån fått det men kommer inte ihåg vilket ställe de var. Har hon nåt jobb att erbjuda när man kommer ner tror du?
Thanx förresten för all info! De brev vi fick av Erika var skrivet på en liten papperslapp för hand å där stod nästan inget om lägenheten eller om nåt annat, förutom att vi får bo där hela säsongen.

HA DE

St Anton, Pet Neu
Tack för infon Henke! Vi (jag Erik och mina två kompisar) ska dock inte bo hos Erika utan hos Resi Jochum. Får låna ett rum för 13 EUR/natt hos henne, dusch och WC i korridor och matlagninging i familjens kök. Bokade igår och kommer sticka ner i mitten av januari. Ngn som tidigare bott hos Resi Jochum? Hon hade tydligen åtta svenskar i huset förra säsongen...

St Anton, Pet Neu
Har du tur så är Familjen Jochum mer känd som fula familjen och där var det helt ok att bo! Förutom att alla i familjen hade extremt stora bakdelar och det stank korv i hela huset =).

St Anton, Pet Neu
Familjen Jochum
var under min tid i pettan kända som Familjen Adams.
Ok men som sagt lite skumma är de...
Dock var jag där 96/97 och det är ju ett bra tag sedan....
om ingen har bil satsa på årskort på skidbusen....

St Anton, Pet Neu
ha ha familjen ful ja ,med damp-evert som kan ställa sig och skrika utan för dörren kl 7 på morgonen. Men det är ganska lungt ändå. lite sunkigt är det förstås.Men dom låter en vara ganska mycket i fred. köket får man låna från kl 18-20 så att ha mat lag är en god idé om det är många som bor där. och rota inte i deras kökskåp. Jag var en av dom åtta som bodde där förra säsongen.

St Anton, Pet Neu
fan så som ni berættar verkar det ju vara ett lite halvskumt stælle, damp-evert, fula familjen osv... :) jaja, får væl se nær man kommer ner (ska bo med erik). vad går skidbusskortet på? den går inte på natten va?

St Anton, Pet Neu
Nä nä nä inga bussar på natten inte! Sista bussen från pettneu gick väl runt sju snåret eller så.

Tar du den bussen in kan du alltid gå till bobo´s och häva ett par öl och vara en god man och bröla lite i karaoke-maskinen och vänta tills folket kommer till funky.

St Anton, Pet Neu
bodde hos erika förra säsongen, boende är bäst i pettneu men pettneu är för offpist, måste ta taxi varje gång man vill in st anton. Men är man beredd att lägga en massa pengar på taxi och buss (eller om man har egen bil) så är det ok att bo där

ses i vinter!

St Anton, Pet Neu
Sista bussen till Petneu, Schnann & Flirsch går 19.30 Så det så.
och sista bussen in typ vid sju som henrik sager..

Men det ar hur lungt som helst att bo lite utanfor anton, och man drar ju in en del pengar på det!

St Anton, Pet Neu
Gött med info om Jochums! Måste varit damp-evert som svarade när jag ringde ner en gång. Han sa att hans "Mutter" var upptagen och vidare "Kanns du in einer halbe stunde anrufen?" med en accent som lät semi-mongloid. Antar att det är tyrolerinaveln som ställt till det...

St Anton, Pet Neu
Gujje min vän du ska få ett bra tips av mig. Stick ner till Alpenrose och snacka med Pekka(pekka snackar finlands-svenska). Han har diskjobb och ett jobb där du står i "baren" och serverar kaffe och öl men då måste du kunna tyska. Alpenrose ligger ca 50 meter från Haus Götsch!! Alpenrose är ett rikitgt soft place plus att man tjänar gött med flis där och som inte det var nog du får mat och en after work beer.

Annars kan du gå till Traubenkeller och söka jobbet som salladskille men då måste du kunna lite tyska, i det jobbet ingår även boende.

St Anton, Pet Neu
Thanx för den infon! Om vi snackar om samma Pekka, vilket ja tror, så snodde hans dotter och hennes poolare jobben... Får satsa på salladskille...

St Anton, Pet Neu
Jag har en kompis som jobbade på Schwarzer Adler i Pettneu. Det verkade vara ett helt ok jobb. Bara kvällar från 17-23 eller något sånt. Tror han gjorde sallader eller något sånt. Förrätter kanske.
Ska man bo i Pettneu är det nog en fördel att även jobba där.
Observera att det finns ett Schwarzer Adler inne i Anton också, det spelar i en helt annna liga...

Lycka till, vi syns där nere!

St Anton, Pet Neu
Tja!
Kolla på Hotel Gridlon, jag och en polare jobbade som diskare där för ett antal år sedan. Var även en kille som jobbade med att köra hotelbuss om tyskar till Anton och tillbaka...

St Anton, Pet Neu
Tja Erki!

Om du har ett starkt psyke så har jag ett billigt tips på boende! Jag och koffe bodde i grottan på trauben k 3 mån förra säsongen. 10 E/dygn skulle kunna tänka mig att priset är förhandlingsbart med tanke på standarden. Micro+ kokplatta finns, gratis att bruka engelberts nya tvättmaskin. Vårat Collage finns förhoppningsvis kvar under den skabbiga dubbelsängen, med den på väggen känns det lite lättare att andas i denna bin laden boning.

Kalle

Tillbaka
Topp