St Anton: Snowboard vs. Skidor

Jooz

Ny medlem
Tjena. Ska åka ner till St Anton nu på fredag och har ofrtf inte bestämt mig om jag ska åka snowboard eller skidor.
Jag kan åka både och så det är inget problem men jag undrar hur åkningen i St Anton är lämpad? Är det mkt transportsträckor så att snowboardåkningen blir ett helvete eller hur är det?

Nu vill jag inte få en massa svar att "snowboard är för pundare osv".. vill veta hur åkningen där nere är och inte en battle mellan snowboard och skidåkare.

Glömde säga att jag hyr utrustning så hur är klassen på utrustningen där nere?
Tacksam för svar.

ta det du är bäst på och tycker är roligast. det finns några störiga transportsträckor i stanton (tänker främst på den som går från ulmerhütte till happy valley) men inte så många att du går å retar upp dig på det hela tiden, så välj inte bort bräda pga det.

Inte svaret du söker direkt kanske, men finns det inte möjlighet och hyra ett s.k crossover paket typ att du får byta lite som du vill bland utrustningen. Visst det kosta nån hundring mer ,men det kan de va värt om man är duktig på båda..

Mvh Jonas

jag har samma dilemma att ta ställning inför, ska åka till Val Thorans på lördag, men jag ska ta med mig grejer.

Åkte till Cham för några veckor sen och hade båda med mig, (åkte buss då ska flyga nu), och jag hade nog mest roligt på brädan, speciellt i nysnön...

Nu ska jag åka med min sambo som åker uteslutande skidor, så det får nog bli skidor för min del trots allt, men om det kommer 30 cm nysnö så kommer jag ångra mig grymt, alternativt lära mig att åka puder på skidor...

hmm jo jag hyr nog ett sådant crossover paket..
sen precis som Jocke I sade så är bräda dock roligast i puder, och det ska det vara gott om i St Anton så snowboarden blir det till en början.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp