St Anton v.15

Jojje8

Ny medlem
St Anton v.15
Jag och ett par kompisar planerar att åka till st anton under v15 (avresa 4 april). Men vi har fett med beslutsångest eftersom vi tror att vädret inte kommer vara så värst bra. vi vill åka så pass mycket skidor som möjligt och har redan sportlovet inbokat. Men vad säger ni, borde man åka norrut istället eller till frankrike nånstans? Resan kostar ju en del.... TACK PÅ FÖRHAND

Senast ändrad:
St Anton v.15
åkningen brukar vara bra i april, mindre folk, mycket sol, en bra bas, ofta några ordentliga dump. Nackdelen kan vara att en del resturanger/butiker har stäng igen, men hela lift systemet är öppet.

St Anton v.15
April brukar vara bästa månaden.
Vi bummade i cham förra året och de kom riktigt feta dumps regelbundet under hela april. Att sen kunna åka puder i hoodie/t-shirt är inte häller dumt. :)
Dock så dör allt vad uteliv ut i april. Allt blir lite mer avslappnat i stället..

St Anton v.15
Jag akte till Tignes 15 April i ar. (har aldrig akt sa sent forut. Vadret? Toppen, en del soliga dagar, 4-5 grader i byn pa dagen sedan -5-6 nattetid. Fick 60 cm sno under veckan. Fantastisk skidakning./ Tignes ligger 400 meter hogre an Val D'Isere sa det hjalper ju lite. Det var den basta var skidveckan jag nansin upplevt. (nast ar kanske det blir skit, men man vet ju aldrig).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp