St Anton

• Trådstartare Trådstartare nrd
  • Start datum Start datum

nrd

Medlem
St Anton
Hade tänkt åka till anton nästa vinter och jobba en säsong. Skulle villa ha tips om hur man skaffar jobb, boende m.m. Har ingen större erfarenhet, så jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få! :) Kanske någon som varit där och jobbat tidigare som kan berätta lite om hur det är?

St Anton
Du kanske har fått de svar du vill ha redan men det är ganska så enkelt med jobb o boende i anton... Åk ner i slutet av nov-början av jan förslagsvis för att lättast hitta jobb. Kolla jobblistorna på internetcafét på huvudgatan, där brukar det även finnas lappar om ledigt boende. Annars e det bara att knacka dörr o höra om de behöver personal. Brukar inte vara omöjligt...själv fick jag jobb o boende dag 1, men se till att ha rum bokat på nåt guesthaus första dagarna om du inten har nån kompis att bo hos! Personligen var det det bästa halvåret i mitt liv, så se till att ta dig dit! lycka till

St Anton
Jag sitter här nere nu, jag och en polare kollade runt pa nätet efter lite barer, hotell, restauranger, kollade upp nummrena pa österrikiska gulasidorna och började ringa. Hade jobb (3 dagar/vecka, 500€ i lön) + boende + liftkort samt mat dom dagarna vi jobbar i mitteln pa december, bara att aka ner. Dock var tjänsten pa 6 dagar i veckan men i regel gar dom att dela pa 2 pers. Allt detta skötte vi ifran Sverige, som felicia86 sa sa om man ska ner här och söka jobb pa plats är det nog lättast i nov-dec. Men detta aret var det inte alls sa, har en del polare som akte ner här i nov-dec men som inte fick jobb förrens jan p.g.a snöbristen. Mitt tips är nog att försöka fixa vad du kan ifran sverige i god tid.

Önskar dig all lycka till, det är absolut värt allt meck kan jag säga.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp