St Anton

St Anton
Hej! Det brukar vara som så att om du jobbar ca 30 h/vecka får du rabatterat säsongskort.
Då jobbar du "inom bysektorn", men inkluderar i stort sett alla jobb, butik, restaurang och berget såklart.

St Anton
Lånar tråden när det ändå är Anton ni snackar om. Åker ner i dec och behöver lavinkit, kan man få bra priser där på förra årets grejer eller är det mer värt att slänga iväg en beställning från Conrad?

St Anton
30/h i tre månader är det som gäller. Du måste givetvis vara inskriven i "systemet" också, dvs vitt arbete och inte svart.
EDIT: Om jag inte missminner mig får man halva tillbaka då.

Köper du lavinkit därnere så får man ofta ett bra pris. Fick t.ex. en trans, spade och sond för 3k svenska där transen lös kostade 3k hos tysken.

Senast ändrad:
St Anton
johanalfred sa:
Lenrik sa:
Okej. Får hela paketet med mammut element och t6 spade för 3k hos conrad så det spelar inte så stor roll..
Kan rekommendera det här paketet om du föredrar att handla i Sverige. http://www.skistore.se/sv/home-skistore/11912-paker-barryvox-element-lavinpaket-4-27661.html
Vill ha en spade som är härdad till t6, typ avitech g3 eller voile, då springer priset iväg en del om du skall köpa det i Sverige!

St Anton
Det stämmer att om du jobbar över 30h/vecka i 3 månader får du halva tillbaka. Du måste åka till Landeck och registrera dig (kostar typ 10€ + bussresa) bara fråga din arbetsgivare vad du behöver göra. Mitt liftkort förra året kostade mig 315€ om jag minns rätt och det är väl ungefär vad du får betala för 12 dagar vanligtvis.

Jag köpte spade, sond och transa på Sport Alber i Sankt Anton förra året för ca 300€. Tvivlar på att du får det billigare i Sverige.

Ses i vinter!

Tillbaka
Topp