St.Antons eller kläppen med vänner?

hermis

Ny medlem
Hejsan.

Jag är en 15åring som står inför ett svårt(?) val. Det är så att min familj och några andra familjer med barn (17-20år) som tänkte åka upp till alperna under sportlovet för tredje året i rad. Det känns lite som om jag kommer bli lämnad själv i stugan/hotellet på kvällarna när de andra är ute och festar.

Jag har också blivit inbjuden till att bo i en stuga i kläppen med 6 vänner under sportlovet. Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska välja då jag just har köpt ett par twintip (salomon thruster) för att jag tänkte jibba mer än vanligt denna vinter. Känns kanske lite dumt att välja bort St.antons...

Så slutligen har jag två frågor; 1.Fungerar det bra att åka med mina salomon thruster i alperna (pistat/offpist)?

2. Vad skulle ni valt? (läs gärna det där uppe innan ni svarar..)

ÅK till st Anton! Så mycket större och bättre åkning i framförallt offpist. Klart du kan åka med salomon thruster i alperna, beror mest på vilken montering du har. Men kläppen låter oxå jäkligt kul och att bo i stuga är riktigt trevligt! Lyssna inte på mig utan framförallt på dom som skriver efter mig, då blir det nog bäst :)

Hare najs o lycka till med ortvalet!

Willlmutt sa:
ÅK till st Anton! Så mycket större och bättre åkning i framförallt offpist. Klart du kan åka med salomon thruster i alperna, beror mest på vilken montering du har. Men kläppen låter oxå jäkligt kul och att bo i stuga är riktigt trevligt! Lyssna inte på mig utan framförallt på dom som skriver efter mig, då blir det nog bäst :)

haha joo.. fan för svåra val. Vad för montering ska man ha om man ska åka i ze_alps? Kan ju tillägga att i i stugan i kläppen kommer det inte att konsumeras alkohol.

Sweet att åka upp med kompisarna och om du tänkte satsa mer på att jibba i vinter så
kankse det är bra att ta med kompisarna om dom är duktiga och så då kan ju dom lära
dig samtidigt. Men självklart, anton är ju anton ;D

åk till kläppen om du ska jibba. jag övertygade mina föräldrar att åka till åre på sport istället för påsklovet, så jag kunde hänka med några polare. det är ju mycket trevligare att va med m8s än sina parents :)

hermis sa:
Willlmutt sa:

haha joo.. fan för svåra val. Vad för montering ska man ha om man ska åka i ze_alps? Kan ju tillägga att i i stugan i kläppen kommer det inte att konsumeras alkohol.
Några centimeter bakom mitten, prata med någon som kan det där i någon skidbutik senare när du bestämt dig vilken ort du vill åka till. Lycka till

MVH// shreddarosten

jag skulle ta kläppen. kompisar e alltid roligare än familjen! å kläppens park e alltid roligare än nån annans haha

hermis sa:
Kan ju tillägga att i i stugan i kläppen kommer det inte att konsumeras alkohol.
St Anton!

;-)

Nä, men allvarligt, att åka fluff i
St Anton slår ju sälen alla gånger.
Men är du serriös med jibbingen så...

Tjenare

Om dina skidor är mittmonterade så blir det svårare att åka offpist osv som alpernas offpist och svåra nedfarter om dom är monterade typ ca 2 cm längre bak från mitten så blir det lättare att åka offpist och nedför i svåra förhållande. Detta skall dock inte bestämma din resa men jag hade valt kompisarna för när du åker med dina föräldrar så lär du inte spendera dagarna i parken. Mvh A-A

Senast ändrad:
Jag vet inte riktigt vad jag skulle valt, tror nog st antons : ) de är mycke bättre åkning där känns de som framför allt offpist! :) Men valet är ditt! peace

asså de e ju inget å ens tveka på! va fan har kläppen med st. anton att göra?? asså de går inte ens att jämnföra, visst har kläppen kanske bättre park men i st anton får du en livsupplevelse, jag stod inför samma val för 2 år sedan, åre me kompisar eller chamonix i alperna med farsan å fy satan va glad ja e över att jag valde chamonix, mitt livs bästa upplevelse kmr aldrig att glömma, du upplever en helt ny värld av skidåkning, kläppen är inte skidåkning jämnfört med alperna!!! å st anton har oxå en bra park väll?

Av: Pussss Online | Idag 23:26 Citera

TheFibretech skrev:
st. anton är väl ganska mycket bättre men kompisarna slår alltid familjen!

Vad har du för taskiga kompisar som slår ens föräldrar?:S

Haha dagens :D

Tillbaka
Topp