Stå kvar på railet

rimbognagarn

Ny medlem
Stå kvar på railet
Jag provade att raila igår, men lyckades inte så bra :P som tur var slog jag mig inte så mycket. Jag förväntade mig inte att railen skulle vara så hala. Det känns som en omöjlighet att lyckas stå kvar. Railet var rundat och av aluminium. Glider inte skidorna iväg ifall jag försöker stå med hela skidan på railet? Eller vad kan jag ha gjort för fel annars?

Stå kvar på railet
ta mer fart verkar inte vara nån höjdar idé iom att du då kommer göra samma sak fast fortare... du kan ju själv räkna ut felet, om du ramllar bakåt bör du ju ha tyngdpunkten längre fram, dvs mitt över fötterna, stå rakt, cantrerat..

Stå kvar på railet
inte säker på att det var aluminium, det var en chansning, den var ihålig. Jag hann knappt komma upp på railet innan jag låg på det. Benen bara försvann, kände mig chanslös.

Stå kvar på railet
Vet vad ditt fel är, var exakt samma grej för mig i början.

Jag kom med för mkt fart och lade tyngdpunkten på tok för mkt på den sidan som kommer på railen sist (raila med högra sidan framåt, så vänster hade för mkt baktyngd). Så jag tog mindre fart för att lättare få kontroll på själva kopplingen mellan kicken och railen så jag fick en schysst landning på railen.

Sen efter 1 försök kände jag att landningen och balansen på railen satt så då vare bara att ta mer fart för att inte fasta mitt på railen och glida av.

Börja köra på en box med en schysst kick upp till den så du nästan kan glida upp på den.

Stå kvar på railet
Vill bara upplysa dig om att det med all säkerhet inte var aluminium du railade på utan något sorts stålrör! Kan inte tänka mig på vilken idiot som skulle bygga en aluminiumrail...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp