Stadium Winter Jam och klagomål på allt!

• Trådstartare Trådstartare Hasse
  • Start datum Start datum
H

Hasse

Guest
Varför gnäller alla på Jon och på alla som gjorde 1080?

För det första om ni är bättre så varför var ni inte med för? Går bra att sitta här och gnälla!

För det andra så var det King of Style! Och vad menas med Style då? Jo stil så att man gör samma hopp flera gånger i rad gör kanske inte så mycket för man skall göra den med STIL!

För det tredje alla som gnäller på domarna så kanske ni skall prova att döma själva? Har själv varit domare i diverse sporter som man bedömer utförande på och det är inte lätt! Och som Jon sa ibland så saknar man klockan.

/Hasse

Edit: Ja det var en inbjudningstävling och alla kan inte vara med. Men på alla som klagar låter det som de kan göra det bättre. Och så tycker jag att vi ska vara glada för att det händer nåt.

Senast ändrad:
jag tyckte nån mkt väl kunde slängt på en clean 5:a eller sw 5a trucker eller nåt sånt skulle vart fett! props för nkilas skinnställ dock! det var inga andra grabar med än tail och mute.

Hasse sa:
För det första om ni är bättre så varför var ni inte med för? Går bra att sitta här och gnälla!

/Hasse
Hans, helt seriöst. Man kan inte tänka sådär. Så bara för att man själv inte har spons och tävlar på toppnivå får man inte tycka till, då måste man säga att alla var svinduktiga och att man tycker allt sköttes perfekt. Lägg ner!

nej, ingen här kunde antagligen inte gjort de bättre
men de e ganska menlöst att ha ett koncept som alla tycker suger

Och jag hade också gärna sett variation, alla åkare som var med ikv är asduktiga. Jon är asgrym när det gäller, hans kangaroo är clean somfan men tycker inte man kan sitta och köra 4 stycken kangaroos efter varann, inte heller sw1080.
Dock är det tyvärr inte åkarnas fel, jag hade gärna sett några truckdriver 540´s osv men då får dom oftast inte samma poäng så det är ju igentligen inte åkarnas fel att variation inte förekommer..

Dom gör 1080 för att det är tricket man vinner tävlingarna med. Så är det.
Ni ser ju ingen hoppa på ett ben i ett 100 m lopp bara för att det kanske är häftigare eller annorlunda. Man springer snabbast, då vinner man.

Hasse: "Gör det bättre själv" argumentet är det sämsta som finns. Alla har rätt att gnälla man ska kanske bara se till att göra det på ett bra sätt.

BigAir sa:
Och jag hade också gärna sett variation, alla åkare som var med ikv är asduktiga. Jon är asgrym när det gäller, hans kangaroo är clean somfan men tycker inte man kan sitta och köra 4 stycken kangaroos efter varann, inte heller sw1080.
Dock är det tyvärr inte åkarnas fel, jag hade gärna sett några truckdriver 540´s osv men då får dom oftast inte samma poäng så det är ju igentligen inte åkarnas fel att variation inte förekommer..
kunde inte sagt det bättre själv, håller även med på big airs första inlägg då du ska lägga ner hasse!

BigAir: Klart man kan tänka så. Och klart man får säga vad man vill. Fast att sitta och såga en del av världens bästa åkare för att dom gör samma trick hela tiden kanske är lite dumt och inte helt genomtänkt. För om det är någon som tycker att dom gör kangoorflip eller en SW 1080 bättre än åkarna som var med i kväll kan väl förklara för mig varför de inte var med och åkte på Stadion?

ville bara säga att nicklas kalström var bäst med sin läder jacka!

Och tävlingsformen var ju fortfarande KING of STYLE eller hur??? Och då så är ju stilen allt eller har jag fel i det med? Varför variera tricken då för?

//Hasse

Senast ändrad:
Hasse sa:
Och tävlingsformen var ju fortfarande KING of STYLE eller hur??? Och då så är ju stylen allt eller har jag fel i det med? Varför variera tricken då för?

//Hasse
En liten tanke såhär i tumultet: Kan inte Kings of Style-stylet syfta på att det är just Freestyle-skidåkning? ;)

Hasse sa:
Och tävlingsformen var ju fortfarande KING of STYLE eller hur??? Och då så är ju stylen allt eller har jag fel i det med? Varför variera tricken då för?

//Hasse
varför inte? är väl lika mycket "style" på tricken även om dom kör nåt annat än sw 1080?

Hasse sa:

//Hasse
Ja juste, förlåt. Jag glömde att tävlingarna måste heta King of Variation nuförtiden för att Åkarna ska få byta trick. My bad!

Nja men det var ju inte Freestyle för denna tävlingsform ingår inte under Svenska skidförbundet och freestyle ;)

BigAir sa:
Hasse sa:

//Hasse
Ja juste, förlåt. Jag glömde att tävlingarna måste heta King of Variation nuförtiden för att Åkarna ska få byta trick. My bad!
börjar skarpt gilla dina komentarer xD ja börjar få en känsla av att hasse bara måste få ha rätt annars blir han ledsen :D

BigAir: Tror åkarna var väl medvetna om tävlingsformen och kanske därför de körde på de tricken de ansåg de hade en bra stil på och hade hög svårighetsgrad.

//Hasse

Okey Hasse, jag ger upp.
Det kan bli farligt där ute i backarna om jag och Hasse möter varandra.
Hädanefter instämmer jag på allt Hasse säger. (nästan)

BigAir: Det är lugnt. Kommer inte vara i dina trakter förräns i maj så ;)

Jag tycker att hasse är ovanligt jobbig, det är väl ingen (SJUK GISSNING!!) som har anklagat åkarna för att inte variera sig, jag vill däremot ställa domarna inför rätta för att dom sågade alla som försökte göra nåt annorlunda. Jag tyckte t.ex att japanens Sw 7:a va grymt snygg, men ,men.

Hjalle S: Om du tycker det så behöver du inte titta på mina trådar då eller svara på dom heller. Och det där är väldigt när person på hopp. Och sådan kan man anmäla. Så uppför dig istället!

//Hasse

sammy carlson hade skönast stil o cleanast landningar .(punkt)

johansoderlund sa:
Dom gör 1080 för att det är tricket man vinner tävlingarna med. Så är det.
Ni ser ju ingen hoppa på ett ben i ett 100 m lopp bara för att det kanske är häftigare eller annorlunda. Man springer snabbast, då vinner man.

Hasse: "Gör det bättre själv" argumentet är det sämsta som finns. Alla har rätt att gnälla man ska kanske bara se till att göra det på ett bra sätt.
Helt rätt!

men om man ska köra king of STYLE, varför kör alla då switch 10 ? de e ju sjukt mkt cleanare med en cork 3 lr nåt, switch backflip, dubbel backflip lr nåt sånt, jons kangaroo va fin, synd abra att han körde den rakt igenom hela tävlingen!

Hasse sa:
Hjalle S: Om du tycker det så behöver du inte titta på mina trådar då eller svara på dom heller. Och det där är väldigt när person på hopp. Och sådan kan man anmäla. Så uppför dig istället!

//Hasse
haha chilla, det är mil ifrån ett personligt påhopp. "nu tycker jag att du är ovanligt jobbig" oj vilket påhopp. Ha lite humor.

Som sagt ingen tvingar dig att läsa mina svar och dylikt.

//Hasse

Senast ändrad:
haha okej hasse. jag står kvar vid min åsikt och tycker att det var domarna som var dåliga och inte åkarna.

oh shit ni alla kommer bli blockade av hasse nu och antagligen varnade av johan. Lets go on topic

Nix 33 år och säsongare med flera skiddagar per säsong än vad ni får ihop kids och lätt ölberusad nu!

//Hasse

Edit: Bitterheten kommer med åren killar!

Senast ändrad:
Hasse sa:
Och tävlingsformen var ju fortfarande KING of STYLE eller hur??? Och då så är ju stilen allt eller har jag fel i det med? Varför variera tricken då för?

//Hasse
men sw 1080 är ju typ det tricket där de har minst stil eftersom de bara drar apmycket snurr så man inte ser vad de gör. Stil tycker jag är när man gör typ någon ganska seg snurr med lång grab och bra landning. min åsikt!

jag tycker att dom skulle dragit på en cork 3 eller en skön femma kanske

Senast ändrad:
Jo men du skall ha en hög svårighet oxå eller hur? Men nu vet jag inte hur de dömde för jag var inte domare och skulle inte velat varit det heller så. Och det jag menade att det var därför dom inte varierade tricken för att det var ett trick med bra stil.

//Hasse

Senast ändrad:
Va jobbigt att du blockar mej hasse, då kan vi ju inte fortätta våran (ontopic) diskussion. ( du kan ju inte läsa detta heller antagligen)

Senast ändrad:
Alla domare inom dessa tävlingar dömmer på stil och inte
variation av tricks eftersom dom dömmer åkarnas hopp var för sig
och inte i samlad poäng. Sen så är det ju självklart inte kul och se
att nästa alla åkare gör sw 1080 i superfinalen men dom ser väl också
vad vissa åkare får för poäng för ett visst trick och tar kanske efter.
Jon gjorde ju inte det i detta fall men vurpade ju en gång vilket drog
ner hans sammanlagda poäng mycket.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp