Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Egentligen "ska" den vara inställd så att plastplattan precis går att dra ut, men det är ju en minimal skillnad.red_tag sa:Ja vet. Har kört ner plastbiten så att den ligger på piggarna sedan dragit så att den precis fastnat. Hur brukar folk göra? Drar ni upp din mer än vanligt?
FF. Om jag bryter benet pga låst tå, så ses vi i rätten.FF sa:Det verkar vara lite olika för person till person vad man har för erfarenheter. Skulle säga att behandla bindningen som om du ska finna din DIN (hö hö...) för första gången och inte vet vad du ska köra på. Börja lågt och jobba dig uppåt. Då menar jag främst om / hur mycket du ska låsa tån, bindningen DIN-inställning kan du säkert klura ut ett bra värde på (botten och ett halvt varv tillbaks..
Mina gula DIN10or kliver jag ur (tådelen) bara jag typ tar ett kraftig staknings-tag eller stampar till på hård snö, om jag inte har den låst alls. Har inte riktigt fått kläm på hur jag ska ha den än, men tror två klick är bra för mig. Andra kör olåst utan problem.
Men när du ska köra mallory så låser du såklart tån hela vägen hursomhelst.
EDIT: skyll inte på mig om du bryter benet i tusen bitar om du trillar i tungpuder med tådelen låst. Just detta hände en bekant i första svängen på första åket ett par säsonger sen...
Verical FT går att vrida åt båda hållen. Radical FT har en markering att den endast skall vridas medurs. Vet ej varför ej heller hur det är med Plum.LawndartGustav sa:Har ni hört något om att man bara ska vrida häldelen åt ett håll? och spelar det roll på Plum Guide?
kommer du ihåg var du hittade dessa? kanske man kan bygga ihop ngt billigtsjo_orret sa:(Jag gjorde en ful-uppgradering och köpte lösa radical tår från nått ställe i tyskland där dom såldes som tillbehör till splitboards till bra kurs. Runt 1300:- paret.)
Vad händer om man vrider åt fel håll?jocke_torkelson sa:Verical FT går att vrida åt båda hållen. Radical FT har en markering att den endast skall vridas medurs. Vet ej varför ej heller hur det är med Plum.LawndartGustav sa:Har ni hört något om att man bara ska vrida häldelen åt ett håll? och spelar det roll på Plum Guide?
Frågan är ju om det är en fördel eller nackdel om skidan lossnar efter en sådan sidosmäll?sjo_orret sa:Det absolut viktigaste är hur man klickar i bindningen i tån. Processen har varit uppe i många äldre trådar och snorkel nämner den lite kort ovan.
Jag har åkt rätt många år på vertikal bindningen och tidigare körde jag nästan alltid på det första slappa låsläget. De sista två åren har jag dock åkt mer och mer med öppen tå och det har funkat bra så länge man inte slarvar med klicka i proceduren. Men även om öppen tå har funkat bra på det stora hela har man ändå en lite gnagande känsla i bakhuvudet att det inte riktigt är att lita på till 100%.
I år har jag monterat en radical tådel på skidorna. Gjorde först lite vardagsrumstester med vertical tån enligt denna film:
Kunde rätt enkelt reproducera det han gör i filmen med öppen tå. Testade även samma sak med det första slappa låsläget vilket gjorde det betydligt svårare att få ur tån, men inte helt omöjligt. Att man kommer ur bindningen i det första låsläget är nått jag även praktiskt verifierat i flertalet krasher...
Hur som helst, vid samma test med en radical tå kunde jag omöjligt trycka ur pjäxan med sidkrafter mot tån. Låset var helt öppet och det fanns inga tendenser till att tån var påväg att öppna sig. Metallkanterna på sidorna i radical bindningen verkar stoppa detta bra! Tror även att radical serien fått styvare fjädrar jämfört med tidigare bindningar (undantaget vertical FTZ12). Tycker mina tester med radical såg riktigt förtroendeingivande ut och planen är att köra denna bindning med öppen tå tills motsatsen är bevisad.
(Jag gjorde en ful-uppgradering och köpte lösa radical tår från nått ställe i tyskland där dom såldes som tillbehör till splitboards till bra kurs. Runt 1300:- paret.)