Standard frågan som aldrig blir riktigt besvarad :)

Yoggi123

Medlem
Tjenare har sökt runt började rikta in mig på salomon rocker 122? tror jag det är sen så läste jag lite mer och då var dom inte särskilt "lekfulla" enligt vissa så nu frågar jag.
Vad ska jag köpa?
Är cirka 185cm lång väger 70kg+ satsar på att gå upp så mycket som möjligt tills säsongen börjar :)
Har just nu ett par Salomon Threat 176 med Salomons STH 12 eller 14 på kommer inte riktigt ihåg (skäms) och har ingen lust o gå ner i källaren just nu:) men dem funkar bra i pist och park så det är helt enkelt ett par skidor för puder jag letar efter. Kommer antaglien inte tura så mycket och när jag gör det så kommer jag hyra/låna skidor så skidorna är mer för skog och offpist som är i närheten av pist :)
Ska säsonga denna säsongen vet dock inte riktigt vart än då jag söker jobb som reseledare för sts.

Så summering lekfulla skidor för puder som inte ska turas på.
Vet att det finns tusentals liknande trådar och ber om ursäkt för att lägga till en i högen men har sökt och sökt och hittar fortfarande inte den där skidan som känns helt rätt.

Mvh Henke

Vad gäller R2 122 och lekfullhet så tycker jag att det är en lekfull skida om du hittar rätt längd (vilket iofs torde stämma på de flesta skidorna). Väger som du, men är en hel bit (13cm) kortare och har åkt både 184 och 192. 184 är för mig en kvick och skojig skida. 192 däremot känns större än de 8 cm som skiljer och jag tyckte att det blev mera storbergsskida av den. Tvekar däremot inte på att 192 är skojig och lekfull om man väger mer än vad jag gör, men om det är lekfullheten som är prio så väljer iaf jag 184.

//jens, tech rep salomon

Tack för svaren kör på ett par 184:or :) tips på bindningar? Är det Sth 14 som gäller om man inte ska ha gå-läge?:)

"Älskar du mig?", är det den 'standard-frågan du syftar på i detta fall (givetvis indirekt)?

Sth14 eller sth2 13 kommer beroende vad du får tag i att fungera alldeles ypperligt.

//Jens

Senast ändrad:
R2an är lekfull som attan! Kör den i 192 och väger cirkus 85, gå på sth 14 driver om du prompt ska ha salomon bindningar. Bra mycket mer gedigen så att säga.

Tillbaka
Topp