stäng tråden

• Trådstartare Trådstartare nitrobailer
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
stäng tråden
Självklart ska ni ha park! Alla på freeride borde ju skriva på en sån här sak?

stäng tråden
Hjalles sa:
mh men tyvär gör alla inte det , och många är ju coola på internet , trodde detta kunde vara rätt forum men vi har typ gett upp, efter mycket tjat..

stäng tråden
vi satsade på kanske 1000 påskrifter men fick 20st från freeride :P resten känner vi

Senast ändrad:
stäng tråden
nitrobailer sa:
Hjalles sa:
mh men tyvär gör alla inte det , och många är ju coola på internet , trodde detta kunde vara rätt forum men vi har typ gett upp, efter mycket tjat..
Men herre guuuuuud, du får ju kämpa lite... ger du upp så här lätt är du inte värd någon park!

stäng tråden
felix sa:
nitrobailer sa:
Hjalles sa:
Men herre guuuuuud, du får ju kämpa lite... ger du upp så här lätt är du inte värd någon park!
du vet fan inte vad vi har gjort så håll käft

stäng tråden
nitrobailer sa:
felix sa:
nitrobailer sa:
du vet fan inte vad vi har gjort så håll käft
Nej, berätta! :)

Och vilka har tjatat, hoppas du menar att ni tjatat? För det borde ni...

stäng tråden
vi har tjatat som idioter på dom kanske skickat 150 mail var , ringt till hur många som helst flera namninsamlingar, tidningar har vi skrivit i och inte ett jävla ljud av dom , vi har försökt i ett halvår och fått 2 mail som svar och de låter skitarga när man ringer,
de är ju för jävla dryga och gör allt för att danskhelvetena inte ska slå sig, hur mkt tror du de satsar på oss som de inte tjänar lika mycket pengar på???!

stäng tråden
Ja, där har du det... dom tjänar inte ett piss på att köpa rails till er så varför skulle dom intressera sig för det då.
Slutsats? Ni får tjäna ihop till rails själva. Hur? Låt de lokala butikerna annonsera på plyawooden... 1000kr från varje företag kan ni säkert vrida ur :)

stäng tråden
de har haft park och har allt som behövs , det behöver inte kosta mycket alls, men de är så dryga, hatar allt som har med jibb och göra... för deras kära danskar hade typ 3allvarliga skador / dag eller ngt sånt..
railsen togs bort när en kärring , typ 40+ hoppa upp på railen och slog i ryggen eller ngt sånt skit..

Senast ändrad:
stäng tråden
Tjenare allihopa.
Har nu suttit och läst igenom allas inlägg nu, jag är också berredd att kämpa för detta. Bor själv i Anderstorp ca 2 mil från Hestra/Isaberg, och jag kommer säga till alla mina kompisar som också saknar detta och länka listan till dom.
Och det här med danskarna som trillat, allt stämmer ju också. Det är precis så det är, dansk jävlar som tar sig vatten över huvudet(ursäktar danskar som kan åka) och kör som fan fasten dom inte kan, både i pist och dom hopp som varit för några år sen.
Men vi fortsätter kämpa,

Hade bra // Hugo

stäng tråden
Haha men vafan!? Isaberg är ju skumma!

Om dom bara har en massa rails som ligger kan ju typ fråga om ni kan få dom? Eller köpa dom om dom ändå inte använder dom, dom tar ju bara plats. Då kan ni sätta upp dom på nån liten kulle och han en trevlig hemmarail backe! På sommarn lägger ni ut konstgräs och åker!
Hade vart naiiiiijjs

stäng tråden
Chefen för Isaberg, Kjell Åke är min farsas gamla arbetspartner, har varit i Isaberg några gånger och då har vi fått bla lånat hans hus, så kanske kan be farsan prata med han?

stäng tråden
Och som vanligt framstår saker mycket vettigare om man lägger fram sin åsikt på ett vettigt och välformulerat sätt. Se därför till att redigera och korrigera ert huvudinlägg i denna tråden (om den länkas till) och den text som står vid namninsamlingen. Visst, 14 år gammal. Men be om hjälp från föräldrarna om det är svårt att utrycka sig i skrift...

Jag skrev på för sakens skull!

stäng tråden
sebbarn sa:
Chefen för Isaberg, Kjell Åke är min farsas gamla arbetspartner, har varit i Isaberg några gånger och då har vi fått bla lånat hans hus, så kanske kan be farsan prata med han?
gör det :P

stäng tråden
mistersedin sa:

Om dom bara har en massa rails som ligger kan ju typ fråga om ni kan få dom? Eller köpa dom om dom ändå inte använder dom, dom tar ju bara plats. Då kan ni sätta upp dom på nån liten kulle och han en trevlig hemmarail backe! På sommarn lägger ni ut konstgräs och åker!
Hade vart naiiiiijjs
de säger att det är skidklubbens rails. och de får inte sätta upp dom på isaberg ^^

stäng tråden
nitrobailer sa:
mistersedin sa:

Hade vart naiiiiijjs
de säger att det är skidklubbens rails. och de får inte sätta upp dom på isaberg ^^
Nej asså, dom behöver ju inte vara uppe på backen, ni kan ju bära hem dom!

stäng tråden
mistersedin sa:
nitrobailer sa:
mistersedin sa:

Hade vart naiiiiijjs
Nej asså, dom behöver ju inte vara uppe på backen, ni kan ju bära hem dom!
vi har snackat med dom och dom är helt wierd , de säger att de inte har mm, så står det ett helt jävla hus fullt med dom ^^

stäng tråden
Ha Ha Ha....

Jag tror inte heller jag hade brytt mig om en 14 årig kille som är "stenkoll" och har så otroligt vettiga åsikter... Jag förstår inte ens problemet, ni kommer ALDRIG få ihop tillräckligt med underskrifter på denna lista om man tänker att denna lista ska väga upp skadorna som blir av de danska åkarna, samt hur många de danska åkarna faktiskt är.

Sen må dom vara sämre på skidor och åka mer "idiotiskt" (iofs finns det gott om svenskar som gör det på Isaberg också). Du själv skriver:

"De är ju för jävla dryga och gör allt för att danskhelvetena inte ska slå sig, hur mkt tror du de satsar på oss som de inte tjänar lika mycket pengar på???!"

Har du inte svaret där? Varför ska de satsa på nån liten del som dessutom ökar skaderna på deras främsta livsnäring?

Tacksam för ett välformulerat svar av trådskaparen med kollen!

ps. Ja, jag har faktiskt lite koll, inte mycket, men lite. ds

stäng tråden
tycker nitrobailer är weird... vi slänger över han till danmark!

stäng tråden
Jag jobbar på Isaberg, slå mig inte! haha

Jag tycker ni har helt rätt, har pratat med pistarna och drift chefen om detta, senast igår faktiskt! Kul att läsa vissa mail. Många är väldigt dåligt skrivna måste jag säga!! Men finns några som är väldigt bra också!

Ska ge er lite info kan inte säga att det stämmer till 100% men försöker iaf!
Pistarna har ingen tid att hålla på med hopp och rails. det tar för mycket tid och blir för dyrt att hyra en till pistare som är utbildad temapark byggare enligt SLAO normer som är ganska stränga, får inte bygga hur som helst och måste skötas på att visst sätt. och det har dom inte tid med som sagt. Ulricehman har folk som är utbildade att bygga och dom har tid till att fixa det! Åk dit istället? Jag vill gärna också ha lite hopp osv, men Isf får jag väl åka till U-hamn.

Idag den 28/1 skulle det varit temapark utbildning på Isaberg, men ställdes in pga få lite intresserade och om det hade blivit en bra bygge hade dom försökt haft det kvar, men nu är inte läget så!

Det är också att när det är som mest folk ca 3000 åkare så finns det ingen plats till en park heller, även om gamle backen skulle sitta fint så kommer dom där dumma danskarna och barnen och ungdomarna som gärna åker där och gör illa vid sig ganska rejält! Jag som jobbar i backen kan se rejält hur ursäkta mitt språk puckade många ungdomar är! och jag förstår Stiftelsen Isaberg att dom inte vill lägga ner pengar på det, då det kostar ca 65 000kr att producera den snön som behövs och just nu tillåter inte vädret snöproduktion heller!

Ang att dom har rails så vet jag inte, Finns inga i verkstaden eller i lagret iaf! Kan ju eventuellt ha på ett annat ställe!

Sen att dom låter sura, ni tror inte det kan bero på att dom är lite trötta på era mail och samtal? :P

Läste någon skrev "STORA BOKSTÄVER : ÅKNING HÄR SKER PÅ EGEN RISK och på danska/tyska/engelska m.m."
då säger jag så här från vad jag har sett., När pelikanen, slalombacken och mittlöparn var avstängda, med STORA stop skyltar, men ända åkte det folk där, Hur tror du då folk ska se den skylten? samma sak var det några dagar innan Norrbacken öppnades så åkte folk där varav en kille, ca 13 år bröt benet i backen! och det fanns skyltat att det var avstängt!
Sen att åkning sker på egen risk, ja så säger ni nu, men sen när ni ligger där med ett brutet ben som är tvistat och sticker ut (såg ett sådant senast idag på en liten kille, usch) eller en axel ur led, då tror jag inte ni har samma inställning och vill gärna har hjälp!

Vill klargöra att detta har inget med att jag är anställd på Stiftelsen Isaberg, utan detta kommer från mig själv och vad jag själv tycker osv.

p.s jävlar vad långt inlägg, Men nu ska jag sova, Jobba imorgon.

*edit
Man kan inte få allt tyvärr.
Jag vill ha en sittlift i Ulricehamn. men bara för jag och kanske annat folk vill ha det så kommer dom nog inte skaffa sig det! Visst, det är roligt att ni engagerar er! men det kan bli lite väl mycket! men bara så ni inte tror att jag är på isaberg sida, för jag vill också ha hopp osv! Va glada att Isaberg kanske få Sveriges första inomhusbacke istället! =)

Senast ändrad:
stäng tråden
Hej!

Tror tyvärr ni har gjort bort er för all framtid. De gillar inte eran attityd med anonyma insändare. De hade även velat att ni kom dit personliga och hade ett möte. Men nu är det nog försent. Det gäller att komma med konstuktiv kritik och inte bara hata och använda ett felaktigt språkbruk. Om de man skall försöka ändra på dessutom är äldre och konservativa blir det ännu svårare. Vi skulle försöka bygga en DIRT i min hemkommun. Det var en kommun men ack så svårt men vi kom med bilder ritningar tips på områden det skulle gå att bygga. Visade att vi var intresserade och helt öppet då gick det att få till. Nu har jag gjort vad jag kan och tyvärr verkar det som ni ställt till det för er själva tråkigt men sant. Skicka inte 100 hatmail eller 10 anonyma insändare. Sätt er ner och planera om ni nu vill fortsätta. Som talaren innan mig skriver så kan ni ju faktiskt åka till Ulricehamn så länge.

stäng tråden
Skriv era namn nu gott folk, vad finns det för anledning attinte försöka hjälpa dem få en park!!

stäng tråden
NU ska jag också skriva "långt" inlägg. För de värka vara inne.:D

Nu var det så att jag och min kompis var PÅ Isaberg den 29 december och körde heldag.
Joo de var segt att köra utan en park. Så jag och min kompis bästemde oss prata med en lift gubbe.
Vi var inte sura utan gick in med ett glatt hurmör.
Han sa att de har pratat om att bygga en park igen. för de har haft något rail upp.
Men han sa att om de skulle bygga en park få de inte ta upp hela backen utan bara max halva backen, och om man gör de så slits snön i den andra delen av backen och då måste de spruta mer snö och pista mer.

JAg hade tänkt och göra en särigös för och emot lista för en park i Isaberg!

+Glädjer en grupp Skid/snowboard åkare.
+Kommer fler folk som gillar park=mer folk
+Bättre bred på åk stilar.
+Kan ha tävligar
+Ha en park klubb med tränigar
+sattsa lite på isaberg

-Föstör pisten för andra åkare
-skado risken ökar
-Kostar pengar
-Pistnigen tar längretid
-utbildad personal

Finns säkert mer + men kommer inte på mer.

Jag har hört att de ska bygga insomhus backen som kostar flera miljoner.
fattar de inte att det är bättre och ha en bra backen och park istället för en insomhuspark som är halv tråkigt och ett liftsystem utan park.

Jag tycker de kan sakffa park och sedan fixa insomhus backe.
Inomhus backe är ett stort hopp från isaberg till turist ort på sommaren.

stäng tråden
MadebyMe sa:
Jag jobbar på Isaberg, slå mig inte! haha

Jag tycker ni har helt rätt, har pratat med pistarna och drift chefen om detta, senast igår faktiskt! Kul att läsa vissa mail. Många är väldigt dåligt skrivna måste jag säga!! Men finns några som är väldigt bra också!

Ska ge er lite info kan inte säga att det stämmer till 100% men försöker iaf!
Pistarna har ingen tid att hålla på med hopp och rails. det tar för mycket tid och blir för dyrt att hyra en till pistare som är utbildad temapark byggare enligt SLAO normer som är ganska stränga, får inte bygga hur som helst och måste skötas på att visst sätt. och det har dom inte tid med som sagt. Ulricehman har folk som är utbildade att bygga och dom har tid till att fixa det! Åk dit istället? Jag vill gärna också ha lite hopp osv, men Isf får jag väl åka till U-hamn.

Idag den 28/1 skulle det varit temapark utbildning på Isaberg, men ställdes in pga få lite intresserade och om det hade blivit en bra bygge hade dom försökt haft det kvar, men nu är inte läget så!

Det är också att när det är som mest folk ca 3000 åkare så finns det ingen plats till en park heller, även om gamle backen skulle sitta fint så kommer dom där dumma danskarna och barnen och ungdomarna som gärna åker där och gör illa vid sig ganska rejält! Jag som jobbar i backen kan se rejält hur ursäkta mitt språk puckade många ungdomar är! och jag förstår Stiftelsen Isaberg att dom inte vill lägga ner pengar på det, då det kostar ca 65 000kr att producera den snön som behövs och just nu tillåter inte vädret snöproduktion heller!

Ang att dom har rails så vet jag inte, Finns inga i verkstaden eller i lagret iaf! Kan ju eventuellt ha på ett annat ställe!

Sen att dom låter sura, ni tror inte det kan bero på att dom är lite trötta på era mail och samtal? :P

Läste någon skrev "STORA BOKSTÄVER : ÅKNING HÄR SKER PÅ EGEN RISK och på danska/tyska/engelska m.m."
då säger jag så här från vad jag har sett., När pelikanen, slalombacken och mittlöparn var avstängda, med STORA stop skyltar, men ända åkte det folk där, Hur tror du då folk ska se den skylten? samma sak var det några dagar innan Norrbacken öppnades så åkte folk där varav en kille, ca 13 år bröt benet i backen! och det fanns skyltat att det var avstängt!
Sen att åkning sker på egen risk, ja så säger ni nu, men sen när ni ligger där med ett brutet ben som är tvistat och sticker ut (såg ett sådant senast idag på en liten kille, usch) eller en axel ur led, då tror jag inte ni har samma inställning och vill gärna har hjälp!

Vill klargöra att detta har inget med att jag är anställd på Stiftelsen Isaberg, utan detta kommer från mig själv och vad jag själv tycker osv.

p.s jävlar vad långt inlägg, Men nu ska jag sova, Jobba imorgon.

*edit
Man kan inte få allt tyvärr.
Jag vill ha en sittlift i Ulricehamn. men bara för jag och kanske annat folk vill ha det så kommer dom nog inte skaffa sig det! Visst, det är roligt att ni engagerar er! men det kan bli lite väl mycket! men bara så ni inte tror att jag är på isaberg sida, för jag vill också ha hopp osv! Va glada att Isaberg kanske få Sveriges första inomhusbacke istället! =)
hahahah, va är det här för backe egentligen? Låter ju som att det är sjukt skillat folk som åker där..

Men som jag fattar det vill ni ha park, och ni har ingnting nu, inte ett big jump, inte ett rail?

Här i vår backe har en kompis pappa som är typ svetsare byggt oss två boxar som lätt håller samma klass som t.ex tandådalens boxar..
Året innan byggde en annan en box åt oss. Bor i Arvika, backen drivs ideellt med bidrag från kommunen, om det nu som mest var 3000 pers som åker i er backe (max 300 i vår) känns det som att det borde finnas liiiiiite mer resurser?

Hur svårt kan det då vara att prata med styrelsen om lite penar, fixa iordning en seriöst byggd box, ställa den lite avsides, typ ikanten av backen som en början.. Märker dom att boxen är populär kanske ni får två till nästa år? Ofta ni får park direkt liksom

stäng tråden
har snackat med många idag på isaberg, de lät väldigt positiva men vi får väl se, de lät tillockmed våra hopp vara kvar när de körde pistmaskin, aja vi har slutat skriva mail mm och de vet att det finns intresserade , så vi väntar och ser, kanske det fixar ngt kanske inte.
edit ; vi skulle bli skitglada om de bara kunde göra kanske 2 hopp och en box eller vad som helst, det blir rätt segt att bara åka där, åkte 10h där idag ^^

Senast ändrad:
stäng tråden
Jolle93 sa:

Nu var det så att jag och min kompis var PÅ Isaberg den 29 december och körde heldag.
Joo de var segt att köra utan en park. Så jag och min kompis bästemde oss prata med en lift gubbe.
Han sa att de har pratat om att bygga en park igen. för de har haft något rail upp.
Men han sa att om de skulle bygga en park få de inte ta upp hela backen utan bara max halva backen, och om man gör de så slits snön i den andra delen av backen och då måste de spruta mer snö och pista mer.

+Kan ha tävligar
+sattsa lite på isaberg

-skado risken ökar
-Kostar pengar
-Pistnigen tar längretid
-utbildad personal

fattar de inte att det är bättre och ha en bra backen och park istället för en insomhuspark som är halv tråkigt och ett liftsystem utan park.

Var det ni som var lite halvgay och vinkade och skickade slängpussar till mig? *lol*
Hur såg lift gubben ut? :P

Sen så reagerade jag på ditt ganska barnsliga sätt att tänka (men såg att du var 93:a) ang inomhusbacken! tänk dig var nice det hade varit och dragit dit på sommaren och åka snowboard/skidor. Det skulle jag hellre göra än hoppa lite.

Men i år kommer nog ingen park, kan ni nog drömma om! Men ett tips, till nästa säsong, fixa ritningar osv och ett bra förslag. Bilda en grupp som kan ta på sig ansvaret att se till att parken kan skötas osv osv.. Jobba vidare på det! Inget är omöjligt!

Kruxelidux sa:
hahahah, va är det här för backe egentligen? Låter ju som att det är sjukt skillat folk som åker där..

Men som jag fattar det vill ni ha park, och ni har ingnting nu, inte ett big jump, inte ett rail?

Här i vår backe har en kompis pappa som är typ svetsare byggt oss två boxar som lätt håller samma klass som t.ex tandådalens boxar..
Året innan byggde en annan en box åt oss. Bor i Arvika, backen drivs ideellt med bidrag från kommunen, om det nu som mest var 3000 pers som åker i er backe (max 300 i vår) känns det som att det borde finnas liiiiiite mer resurser?

Hur svårt kan det då vara att prata med styrelsen om lite penar, fixa iordning en seriöst byggd box, ställa den lite avsides, typ ikanten av backen som en början.. Märker dom att boxen är populär kanske ni får två till nästa år? Ofta ni får park direkt liksom
Dom tjänar inte pengar på lite ungdomar som kommer och vill hoppa, dom tjänar pengar på danskarna och familjer som kommer och åker och vill ha det lugnt!

stäng tråden
MadebyMe sa:
Jolle93 sa:

+Kan ha tävligar
+sattsa lite på isaberg

-skado risken ökar
-Kostar pengar
-Pistnigen tar längretid
-utbildad personal

Var det ni som var lite halvgay och vinkade och skickade slängpussar till mig? *lol*

Sen så reagerade jag på ditt ganska barnsliga sätt att tänka (men såg att du var 93:a) ang inomhusbacken! tänk dig var nice det hade varit och dragit dit på sommaren och åka snowboard/skidor. Det skulle jag hellre göra än hoppa lite.

Men i år kommer nog ingen park, kan ni nog drömma om! Men ett tips, till nästa säsong, fixa ritningar osv och ett bra förslag. Bilda en grupp som kan ta på sig ansvaret att se till att parken kan skötas osv osv.. Jobba vidare på det! Inget är omöjligt!

Kruxelidux sa:

Dom tjänar inte pengar på lite ungdomar som kommer och vill hoppa, dom tjänar pengar på danskarna och familjer som kommer och åker och vill ha det lugnt!
nae tror inte att det var vi..
hade rutig vit jacka och röd "bandana" fast vi var mäst i gamla backen och byggde hopp hah

stäng tråden

vi pratade med ernie , och en nere vid knappliften och killarna som åkte pistmaskin.
edit, eller var det du som undrade vilka backar de skulle pista ?

Senast ändrad:
stäng tråden
nitrobailer sa:

vi pratade med ernie , och en nere vid knappliften och killarna som åkte pistmaskin.
Lite mytoman? Du har ju inte snackar med Ernie men du hade snackat med 2 pistgubbar om att dom inte skulle pista bort erat lilla hopp i Norrbacken! =)

Mn jag ett tips! Kom hit personligen och prata med Ernie på kontoret!
Han vill hellre att ni kommer hit och pratar än skickar massa mail!

stäng tråden
MadebyMe sa:
nitrobailer sa:

Lite mytoman? Du har ju inte snackar med Ernie men du hade snackat med 2 pistgubbar om att dom inte skulle pista bort erat lilla hopp i Norrbacken! =)

Mn jag ett tips! Kom hit personligen och prata med Ernie på kontoret!
Han vill hellre att ni kommer hit och pratar än skickar massa mail!
nae, vi snackade inte med ernie om det , vi hittade inte honom men vi snackade med honom på förmiddagen...

stäng tråden
nitrobailer sa:
vi har tjatat som idioter på dom kanske skickat 150 mail var , ringt till hur många som helst flera namninsamlingar, tidningar har vi skrivit i och inte ett jävla ljud av dom , vi har försökt i ett halvår och fått 2 mail som svar och de låter skitarga när man ringer,
de är ju för jävla dryga och gör allt för att danskhelvetena inte ska slå sig, hur mkt tror du de satsar på oss som de inte tjänar lika mycket pengar på???!
1. Inte skulle jag vilja hjälpa någon som spammar mig med flera hundra mail.
2. Är det inte bättre att bara göra en namninsamling?
3. Kan man få se något ni skrivit till en tidning? Är det dagens ris till dem eller?

Senast redigerad av en moderator:
stäng tråden
Erik sa:
nitrobailer sa:
3. Kan man få se något ni skrivit till en tidning? Är det dagens ris till dem eller?
skriv arga mail på fyllan, då ringer dom upp dig ist!

stäng tråden
Ni skulle kunna starta upp någon slags jibbförening och på det sättet kunna ansöka om bidrag och köpa in egna boxar. Det skulle även göra så att ni bli mer serriöst tagna av de som äger backen, fast ni är ju inte så gamla så en eller två föräldrar kanske skulle behöva hjälpa till.

stäng tråden
ekdahl sa:
Erik sa:
nitrobailer sa:
skriv arga mail på fyllan, då ringer dom upp dig ist!
HAHa..

Jag tycker det blev väldigt tyst här nu!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp