Stängd pga nedisning

termons

Aktiv medlem
Stängd pga nedisning
Hej

Finns det någon som vet hurdant arbete/temperaturväxling.. ? det krävs för att få igång en ankarlift som
är stängd pga nedisning ?

Har varit fint vinterväder nu i två dagar men har inte sett att någon skulle ha arbetat med liften ?

Lätt deprimerad då jag kom till orten pga denna lift som erbjuder hyfsad åkning i nordiska mått mätt.

Tack för svar.

Termons

Senast ändrad:
Stängd pga nedisning
Det som behövs är personal som kan klättra upp i stolparna och knacka bort isen... Kan ta allt ifrån timmar till dagar beroende på hur mycket isbildning det blivit. Omöjligt att svara på hur långt tid det tar...

Bästa du kan göra är att fråga en pistör på orten hur det går med arbetet och väderprognosen de kommande dagarna så kan du få en hyfsad bild på hur lång tid det kommer ta.

Du råkar inte befinna dig i Hemavan?

Stängd pga nedisning
Ok. Manuelt arbete i varierande grad alltså. Man kan ju inte alltid vänta på våren..

Har tittat upp mot den soldränkta fjälltoppen med längtan i blick otaliga gånger de senaste två dagarna men inte lagt märke till någon aktivitet kring litstolparna. Kan dock ha missat det. Annars har pisterna varit i bra skick.

Hemavan ja. Har inte fått något svar av liftpersonalen annat än "inte idag" och jag kan nästan tillägga "knappast imorgon heller". Sen åker jag hem och det känns som om det kan ta ett tag innan jag återkommer igen. :|

Stängd pga nedisning
Pratade med pistörerna idag, har också varit uppe på kungs o kolla själv. Som det verkar nu kommer den öppna tidigast på tisdag troligtvis onsdag. Imorgon är den garanterat stängd.
Dom har knackat bort de mesta av isen ifrån stolparna men hjulen måste knackas samt att alla T-byglar hänger ner i marken....

Har själv spenderat de senaste 2 dagarna i kobåset bakom kungs, varit 2 magiska dagar! :)

Tillbaka
Topp