Starta själv

lasseigatan

Ny medlem
Starta själv
Har länge funderat att testa kite surfa.
Åker ner till hurgada (Egypten) med familjen till höst, ungarna skall ta dyk cert och själv tänkte jag gå kitekurs.
Nu pratade jag med en kille som säger att på en fyradagars kurs kan du aldrig lära dig starta ensam utan måste ha hjälp av en kamrat.
Nu är ju mitt problem att jag har inga kamrater.
Iallafall inga som överhuvudtaget skulle ge sig på att kitesurfa.
Tanken var ju att fortsätta när jag kommer hem, jag bor 100 meter från stranden,
alltså, sticka ut när andan faller på.
Stämmer det att man behöver hjälp att starta innan man blir riktigt jävla bra ?

Starta själv
Har själv funderingar på att börja kita, så jag kontaktade en kite-kurs utanför Halmstad. Deras kurs är egentligen 2 dagar, men de sa att om jag hade åkt en del snowboard/wakeboard tidigare så behövde jag (högst troligt) bara gå första dagen som handlade om att hantera kiten.
Så jag tror INTE du behöver en kamrat som hjälper dig när du väl fått grunderna.
Visserligen har jag hört djupvattenstart är bra svårt, så det kanske kan vara det den killen menade. Bara hoppas att du har grunt vatten på din strand ;)

Starta själv
mericsson sa:
Har själv funderingar på att börja kita, så jag kontaktade en kite-kurs utanför Halmstad. Deras kurs är egentligen 2 dagar, men de sa att om jag hade åkt en del snowboard/wakeboard tidigare så behövde jag (högst troligt) bara gå första dagen som handlade om att hantera kiten.
Så jag tror INTE du behöver en kamrat som hjälper dig när du väl fått grunderna.
Visserligen har jag hört djupvattenstart är bra svårt, så det kanske kan vara det den killen menade. Bara hoppas att du har grunt vatten på din strand ;)
Har gått den kursen du snackar om. Kunde i princip starta själv och köra iväg några meter redan andra dagen. Men det kan vara klokt att gå en sån kurs innan så du lär dig kontrollera kiten, annars kan man slå sig ordentligt.

Starta själv
Kul att kursen funkade bra. Ska nog se till att ta mig dit, eller om det finns någon i Thailand så ska jag dit i höst. Tänkte även passa på att köra lite wakeboard där :D
Antar att det är någon liknande kurs lasseigatan tänkt ta i Egypten

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp