Status i Vemdalen - Pister och park

• Trådstartare Trådstartare user156208
  • Start datum Start datum
U

user156208

Guest
Är det någon som är uppe i Vemdalskalet eller Björnriket och vet hur statusen är på pisterna? Konstsnö antar jag? Hur är snowparken, är den öppen, alla hopp m.m.?

Senast ändrad:
Björnrike i dag.
Dåligt med natursnö men ändå bäst åkning av Klövsjö/skalet/riket ( bitvis isigt).
Tror att alla parker är stängda och eventet under the lights i morgon är flyttat till nya juniorparken (som är öppen) vid Björnvallen.
Antar att man inte fick till snö så det räckte i stora parken....

ktmgurra sa:
Björnrike i dag.
Dåligt med natursnö men ändå bäst åkning av Klövsjö/skalet/riket ( bitvis isigt).
Tror att alla parker är stängda och eventet under the lights i morgon är flyttat till nya juniorparken (som är öppen) vid Björnvallen.
Instämmer. Inte jätteroligt med en gammal freeridebräda som vill ha puder. Var mycket stängt i skalet så vart Björnrike där vi hyrt stuga.

Åkte i skalet igår. Jag gled mest runt på isen utan kontroll i de backar som var öppna. Parken är inte öppen. Kan ha varit min sämsta åkdag nånsin.

Halloj,

Jag var i Skalet över julhelgen.
Uppe på topparna hade man med fördel kunnat bytt skidor mot skridskor.
Hilding, en relativt lång och flack backe, var helt ok hela vägen.
Men enligt föregående så var det långt ifrån det bästa jag varit med om.

Vad gäller park fanns det ett litet hopp och några rails borta vid Sibylla.

Senast ändrad:
ktmgurra sa:
Björnrike i dag.
Tack för svar. Jag hann ta mig till pisten själv för att prov åka innan jag såg svaret men instämmer om att riket har den bästa pisten just nu. Jag har inte hunnit prova skalet men pratat med några i liften osv... Under the Lights vart bra ändå i den temporära parken. Bra jobbat av arrangörerna. Såg du eventet?

Tillbaka
Topp