Stavar till snowboard

Tuna

Ny medlem
Stavar till snowboard
Vi har tillverkat ett par stavar för snowboardåkare för att de lättare ska ta sig fram på transportsträckorna. Stavarna är tillverkade så att man kan fälla ihop dem efter användning och sen fälla ut dem igen när man kommer till nästa transportsträcka. Stavarna fästs vid kängorna när de inte används för att undvika skador vid eventuella fall. Nu är vi intresserade av Din åsikt! Är detta en produkt som skulle passa Dig?

Tack på förhand!
Tuna

Stavar till snowboard
Tror ej på detta tyvär.
Man sitter ju endå fast med båda benen, skidåkare använder ju både skidorna och stavarna typ 50/50, att bara använda armarna blir grymmt jobbigt på transportsträckor (även fast jag är grymmt biffig). Och att sen sätta tillbaka stavarna när alla dina skidpolare väntat i 5 minuter är nog ej så uppskattat.

men vem vet, kanske uppskattas av andra. Med lite mer info och bilder så kanske.

/Kullis

Stavar till snowboard
borde dom inte vara i vägen om man ska fästa dom på fötterna?
Lite jobbigt att stå och fixa med att fälla ut och in om det är en bit mellan transportsträckorna. Såvida man inte åker med dom hela tiden.

Stavar till snowboard
Dem finns redan och jag har testat dem i tänndalen. Stavarna fungerade bra när det var platt men så fort det började luta så blev detknöligt.

Tanken är god men det finns alltid någon jävel som hinner före med idén.

Stavar till snowboard
jag tycker att det låter som en bra ide. bara att det kan bli lite krångligt att ha de på kängorna. och självklart måste de vara smidiga och lätta.det måste gå rätt så kvickt att ta upp dom annars till ingen användning! men god tanke!!!

Stavar till snowboard
Dom snowboardåkarna som är seriösa hikare kör ju oftast med stavar, på ryggan.
Hoppfällbara stavar har ju funnits länge, men att fästa dom nere vid fötterna låter skidumt.

Stavar till snowboard
Finns ju brädor som är delbara på längden för att man ska kunna gå uppför med stighudar. Då borde stavar vara naturligt.

Stavar till snowboard
Jag kör med stavar på ryggsäcken, ett par standard LEKI 45 (?) cm. Sitter klockrent på min Dakine Heli Pro i "facket" där man kan bära skidorna diagonalt.

Tyvär tror jag inte alls på er idé. Det fungerar ypperligt att ha stavarna på ryggen och jag åker inte offpist utan dem längre.

Stavar till snowboard
tvekar på denna idé. snowboardåkarna klarar sig fint hitils, visst de kan bli lite jobbigt på sträckorna men man härdar ut. dessutom blir de nog jobbigt med ett par stavar hela tiden som man måste fälla ihop

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp