Stavar?

Vigebo

Ny medlem
Stavar?
Tjena.. har tänkt fråga vad som är bäst när man sak hoppa med stavar alltså! Ska man ha stavarna lösa eller he händerna i öglan?

Stavar?
Haha i öglan, haha, trä in handen nerifrån och sen drar du som ner, äh jag orkar inte förklara!

Men klart dom ska sitta!

Stavar?
Nerå om du ramlar så är det bara att du släpper, så dinglar dom bara runt handleden istället för att du ska behöva kuta upp för landningen och hämta dom, så kör med handen i öglan!

Stavar?
Men om du kör feta hopp ute i lössnön kan det nog vara lite trevligare att ha dom lösa... Kan inte vara trevligt att börja tomahawka med stavar omkring sig, tänk att landa på en... Men för gemene man e det nog bäst att ha dom i öglorna!

Stavar?
Det beror givetvis på hur du håller dem :P. Personligen tycker jag inte om att ha handen helt igenom öglan, skönare att ha typ "halva" handen inne eller vad man kan säga :P

Stavar?
Ah håller med ivarsson halva inne e alltid skönast. Rammlar man på ett vanligt hopp med händerna i öglan. Roligt o vifta till nån liten unge som plogar ner för pipen med staven =/

Stavar?
Straps eller oglan ar ganska overskattad enligt mej brukar montera bort skiten....men vet dock att min polare maste ha straps nar han aker...sa det ar val en personlig grej

Stavar?
Eller så använder man Leki:s nya system där man trär på en sele som man sedan "klickar" i staven. Sitter som ett smäck! När man vill ha av pinnarna trycker du bara på en knapp.

Nästa trend inom jibbvärlden blir nog att hänga dem i brallorna, alternativt att jibba med teleskopstavar och ha olika längd inställt...

Stavar?
Nojlas tips om Leki är bra. En läkare som jag känner tycker inte att man skall använda remmarna, han var visst trött på tumfrakturer...

Det kanske är bättre att gå upp för att hämta tappade stavar än att gipsa tummarna?

Stavar?
gjorde också illa handen när jag vurpa med staven.. bäsgta är ju att ha dom lösa precis när man ska hoppa.. och sedan he handen in genom öglan igen.. tar ju inte mer en 5 sek

Tillbaka
Topp