stavar...

stavar...
Du får nog räkna med att köpa nya stavar ibland. Man kunde ju göra dem massiva om man bara ville ha dem hållbara och om vikten inte spelade någon roll. Men det vore ingen höjdare när man kraschar, snarare livsfarligt. Jämför med bilar. Man kan ju göra en bil så stark att den inte deformeras när man krockar. Då skulle du ju kunna krocka flera gånger utan att behöva byta bil. Eller inte, eftersom du vore stendöd efter första krocken.

stavar...
storej, min jämförelse med en bil var överdriven men det viktigaste i en bils säkerhetssystem är ju att den knöglas ihop (deformeras) på ett bra sätt för att bromsa upp krockvådet... Och om stavarna vore helt oböjbara kunde man lätt skada sig av dem! Det var vad jag menade med min dumma jämförelse. Dessutom är ju så låg vikt som möjligt på stavarna ganska svårförenligt med god hållbarhet. Och en ännu mer svårförenlig (omöjlig) kombination är lågt pris + låg vikt + god hållbarhet. Tyvärr.

Men nixon1080, jag hoppas dina nya public enemy kommer att hålla länge!

Ursäkta mitt svammel...

stavar...
jag vart förbannad på min stav en gång och slog den i en isklump så den blev helt megaböjd....men det var bara att slå lika hårt igen fast åt andra hållet så var den som ny ;)

stavar...
Ja köpte ett par Top Masters på Fliesbergs för 199:- och dom är halv bra.. har inte lyckats böja dom än men om man skulle det är det bara köpa nya.. dom kostade somsagt 199:-

Tillbaka
Topp