stavar

stavar
kör med 85 cm och är 180 cm,kör med scott stavar men det är inga jag rekommenderar för så fort man typ ´ramlar och kanske landar lite snett med staven så är den böjd.

stavar
armada t-hall promodel 95 cm, jag är 187 cm lång

sjukt skön stav som typ inte går att böja.. eller jag har då inte lyckats! trots att jag böjt alla mina tidigare scott lightweight stavar jag haft.. haha :)

stavar
hahah hur och häpna här då! jag har ett par scott riot och ett par andra korta, krökta scott :)

scott rioten är typ 115cm, och dom andra är väl typ 95 säger vi :) jag är drygt 170cm lång,

stavar
Jag kör med längåkningstavar. 160cm, jag är 130cm

Fast när jag är i parken har jag 100cm stavar och då växer jag till 177cm
Roligast är utan stavar men skönast är med.

Senast ändrad:
stavar
Är 183cm lång och kör med ett par 130cm life link kolfiber stavar, riktigt sköna och klarar några kraschar. sen är dom justerbar så man kan nog var lite längre med dessa och dom går att använda (förlänga ca 160) när man går på tur. plus att dom går att koppla ihop till en sond, saknas bara att den söker rätt på en också :p.

Kan någon förklara varför man har så korta stavar som jibbare, förstår att långa stavar är i vägen men vad använder man dom korta till?

stavar
köp riktiga scott stavar ist, lightweight är typ serie junior, går inte att jämföra med serie 4

stavar
jag har ett par fina "stavgångs-stavar" som jag helt enkelt monterar bort den där lilla gummiänden på och fäster en spik där istället. sen när det är dags för stavgång igen på våren tar jag helt enkelt bort spiken och sätter dit gummiproppen istället. kan inte bli bättre!

stavar
95cm - 185cm
Scott Sarge stavar.
Lightweight och billiga (vitt va jag kommer ihåg). Har bara lyckats böja dom 3gånger på 3år. Har böjt tillbaka dom på plats och dom funkar då utmärkt fortfarande! :)

Antingen tar du och köper nåt dyrt och onödigt som kanske håller ett tag lr så köper ud något riktigt billigt och hoppas på det bästa imo :>

Tillbaka
Topp