STH2 tådel går inte att sänka, lösbart?

Bjersing

Aktiv medlem
Hej! Sitter i dimman i gressoney nu med en styck bråkig tådel. Det är ett par STH2 wtr, där en tå vägrar sänka sig när jag skruvar på toppenskruven. Tådelen verkar vara fast i det absolut högsta läget och rör sig inte en mm oavsett vilket håll jag skruvar åt. Finns det någon som råkat ut för något liknande och löst det? Har passerat de två service butikerna i byn men detta intresserade inte dem nämnvärt.
Tips?

Mvh Fredrik

Hej! Rör sig skruven men inte bindningen? Har mest erfarenhet av gamla Salomon och då kunde man skruva av hela bidningen och ha en skruv kvar på underdelen av bindningen. Kan det vara att du har skruvat runt skruven med pjäxan i så att de har blivit nya spår i skruven som inte längre drar sas? Isf skulle det kunna funka att sänka bindningen genom att inte ha pjäxan i och pressa nedåt på bindningen samtidigt som du skruvar höger (som klockan - visst blir det väl så den ska gå nerårt) då skulle du kunna komma till oförstörda spår i skruven.

Senast ändrad:
Hej, skruven rör sig lätt åt båda håll men inget händer i höjdled. Det är mina backuplagg så inställningarna har ändrats då och då när andra vill testa dem, kanske varit oförsiktigt, men jag hade inte förväntat mig att bindningarna skulle dö så lätt. Jag får väl plocka isär de hemma och se om jag reder ut det. Tack för hjälpen!

En tillfällig lösning om den bara glappar lite skulle kunna vara att dra på några lager silvertejp på plattan på bindningen under pjäxan.

Nu såg jag att den satt i högsta läget. Då skulle jag bara trycka hårt på bindningen nedåt medan jag skruvar sakta och försöker hamna i ett spår igen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp