Stighudar till Salomon qst 106 19/20

Har ett par salomon qst 106 som jag hade tänkt att skaffa stighudar till men är lite osäker på hur breda hudar jag behöver. Skidan är 126-106-140. Har funderat lite på G3 då de sägs ha bra kvalite samt ett medföljande skärverktyg.
Tacksam för svar

yiu-han

Medlem
130 breda räcker bra men om du har möjlighet så kör 140. Det kan vara skönt att ha fullbredd över hela skidan och sedan trimma bort det som känns som onödig vikt när du testat dom lite.

Skärverktyg brukar följa med på de flesta men det går lika bra med ett vanligt rakblad.
Det är väldigt enkelt att skära till dom.

yiu-han

Medlem

Under rubriken "Stighudar" kan du hitta en del matnyggigt! :)
En kommentar till den där artikeln är att innan du slänger “cheat-sheets” så kolla upp lite närmare hur klistret på just dina hudar beter sig. Jag har haft hudar som man absolut bör ha nätet på vid långtidsförvaring. Det är en tråkig upplevelse att dra isär dom första gången inför säsongen och märka att fläckvis släpper klistret från hudarna.

Som vanligt, lyssna på alla och dra sedan dina egna slutsatser.

dr_cosmo

Ny medlem
Jag har precis skurit till ett par G3 till mina QST106.
Rent krasst så räcker det att det är full bredd under foten, det är ganska liten del av stighuden som faktiskt gör jobbet (under foten +/- 30cm). Hur som helst är det enklast att skära till om du köper fullbredd.

Precis som du är inne på så är skärvetktyget som följer med G3´s hudar riktigt bra.

//R

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp