Stighudar

fritte71

Ny medlem
Stighudar
Jag har ett par Hendryx Purple Haze och behöver nya stighudar är det någon som bra tips på vilka hudar man ska köpa?
Jag har hört talas om "Gecko-stighudar" som bygger på sugteknik istället för lim men jag har inte hittat något ställe att handla dem på, någon som vet?

Stighudar
Jag trivdes bra med BD glidelite med STS-fästet, nu har inte jag någon större erfarenhet av hudar då detta var mitt första par men av recensioner att döma är dessa riktigt bra och jag tänker skaffa ett par till mina nya skidor med.

Stighudar
Hade BD ascension nylon med STS-fäste förra vintern, första paret jag har haft men dom funkade riktigt bra, trodde inte att det skulle gå att gå så brant utan att glida båkat :)

Stighudar
BD glidelite med STS kör jag också och är de bästa jag prövat.

Dock viktigt att komma ihåg att underhålla dom lite då och då med wax (tex BD glopstopper)

Stighudar
jag har precis skaffat mig ett par kohla classic hudar 130 mm till mina bent chetler. Funderar nu dock på om jag behöver ett twintipfäste bak? många säger att det är helt onödigt medan andra säger att det är sjukt värt. Det var ngn som sa att du kan lika gärna kapa dem lite efter där rockern börjar så behöver du inget fäste. Ngn som har ngt tips på vad som är bäst?

ride on

Tillbaka
Topp