stockholmsbackar

Officerider

Ny medlem
stockholmsbackar
Hej!Då jag är ICKE bilburen ungdom, boendes i Stockholm, undrar jag vilken som är den bästa skidbacken, med bra lokaltrafiksanslutning, innom 08-området?

stockholmsbackar
Flottsbro, tar kanske 50 min från centralen, men det är helt klart stockholms bästa backe...

stockholmsbackar
Nackdelen med flottsbro är att du inte kommer dit med bil. Bussarna går 4 gånger om dagen, två på förmiddagen, en på eftermiddagen å en på kvällen... Både hammarbybacken och väsjöbacken har bättre kommunikationer.

stockholmsbackar
Man får gå i två kilometer och den har bara en knapplift samt att det måste vara kallare för att snön ska vara lika bra som i flottsbro hammarby mfl, pga bräckt vatten. =(

stockholmsbackar
madtrix>> Jag menar givetvis att du inte kommer till flottsbro _utan_ bil... Jag måste ha fått hjärnsläpp eller något när jag skrev inlägget...

stockholmsbackar
Almex, kan du berätta lite mer om hur det ser ut i Hammarbybacken. Är det lika dåliga hopp som förra året? Stockholm Big Air går ju av stapeln där, men det är i och för sig den 23 mars om jag inte missminner mig.

stockholmsbackar
har inte varit i väsjö!.... flottsbro är väl bäst o mest välskött om man jämför med hammarby backen men det är ju faan ett heldags projekt att ta sig dit o tillbaka till stan,om du missar en buss därifrån får du räkna med att haika fett till bussen! hammarby är ändå lätt att ta sig till utan bil! pågott o ont;)

stockholmsbackar
väsjöbacken är den bästa backen så lätt + att det alltid e bra stämning med musiken och sköna rails och boxar och just nu e hoppet fett skönt..

stockholmsbackar
Om du vill slippa liftköerna åk till bruket i Jakobsberg. Går buss från Jakobsbergs station några gånger om dagen... Hoppet är jäkla najs och duger om man inte är überbra!

stockholmsbackar
Tycker Flottsbro är sämre i år än förra året. Fler rails men bara ett mindre hopp som tillråga på allt sög enligt min mening (alltför flat kick).

stockholmsbackar
Hammarby backen har enligt mig bäst land i stockholm i år...
Och det är stockholm Grand slam den 21 mars iallafall...
Föstår inte riktigt hur man kan tycka att Ekholmsnäs backen är bäst :D

stockholmsbackar
håller med mejner.. de byggde ju om parken då de förut hade ett mellanstort hopp som var riktigt skönt och
det lilla hade brantare kick ..

stockholmsbackar
Buss 527 som går till väsjö går 1 gång i timmen för den som går 10 min innan går inte dit , men åt det hållet.

stockholmsbackar
Finns det ngn stanns där det går att åka i Sthlm nu?
Alla liftar är väll stängda, men ingne som känner till snöförhållanden och så? Kan man kanske dra och köra lite ngn stanns om man kan tänka sig att gå upp...

Tillbaka
Topp