Stor hjälm.

11an

Ny medlem
Stor hjälm.
Hej, har en stor skalle som jag hemskt gärna vil bevara intakt trots att man ibland klotar. Har en hjälm nu, Scott nånting som är ok men inte mer. Har 62-63 cm runt och skulle gärna hitta en nätt och smidig hjälm. Har kollat på norksa Sweet men de är inte tillräckligt stora.

Så om det finns några andra storhuven här på FR som har ngt förslag så ... skriv.

Stor hjälm.
Giro Encore!!! Jag kör XL och har också stort huve, men trots det finns det plats över för en tunnare mössa... cliint som fan. Den är grymt skön också ska tilläggas.
peace

Stor hjälm.
har egentligen aldrig hittat en hjälm som passar riktigt bra. hade en gammal protec freeride som satt ok men när jag skulle byta upp mig efter det att den gamla gjort sitt så hade dom gjort om modellen med nåt nytt tjockare innermaterial så blev den för kort i storlek XL och satt som alla andra hjälmar. Tight över pannan och brett över tinnigarna = djävligt dåligt. Har dock provat en red variant som satt rätt bra kommer tyvärr inte riktigt ihåg vad modellen heter. Säg till om du hittar nåt bra. Vi som inte följer klotskalle-på-58cm-omkrets-normen måste hålla ihop!

Stor hjälm.
Jag kör med Giro Nine (tror den heter så, en massa hål (ventilation) har den iaf) i XL och den tycker jag funkar mycket bra om man har ett stort huvud. Har provat igenom det mesta som finns, hoppades på POC när de kom, tänkte att de var svenska och kanske skulle vara anpassade till stora nordiska huvuden men icke...

Jag tror Giro överlag är bra på stora hjälmar. Testa!

Stor hjälm.
Har också ett överdrivet tilltaget huvud 62cm. Köpte Salomon Scream II (jag tror den heter så) XL, mattsvart, heltäckande, den är okej, den väger ganska mycket. Den sitter dock perfekt och förhoppningsvis fyller den sin funktion när det smäller...

Tillbaka
Topp