stora bindningar

Forum_rockar

Ny medlem
stora bindningar
asså nu e d så att jag har chackat en Forum JP -02 och ett par forum PL storlek 12....men dom passar inge vidare på mina gamla salomon sp2 bindningar...så nu skulle jag vilja ha lite tips om olika bindningar, har som sagt stora fötter. och en sak till min bräda har en midja på 25.1 e d för smalt ?...

Fly high!

stora bindningar
Dom flesta bra bindingarna är ställbara så dom passar dom flesta fötterna, 25,1 i midja är inte smalt utan ganska bred tycker jag..helt lagom. Om nu dina fossingar mot all förmodan skulle sticka ut ( vilket dom nog bara gör om du står 0 grader med bägge fötterna) så ställ dig med lite vinkel. Om jag ska tipsa om bindingar så köp ett par burton typ cfx eller ett par emery bindingar..

stora bindningar
Att 25.1 skulle vara brett är nog att ta i. Du kan tryggt räkna med att dina fossingar kommer att sticka ut en del. Köp ett par bindningar med ordentliga gaspedals om du vill kunna svänga.

stora bindningar
men borde inte dom gammal skorna va lika stora eller var dom för små? Låter mysko
jag tror det räcker att skruva lite på sp2orna så passar nog skon.
annars kan jag rekommendera
emery
ride
salomon

stora bindningar
gaspedaler är upphöjningen som sitter under tårna på bindningen. De flesta bindningar har dom, så du får bara leta efter de som har de största.

Kan nämna att jag har stl.44 och åkte på en bräda som hade 25.3 i midja i vintras och det fungerade men jag kommer ha lite bredare i vinter eftersom tårna/hälarna tog i ibland.

Kan du inte byta bräda till ngt bredare?

Men midjemåttet är inte det som avgör det är hur bred den är under fötterna och det avgörs av sidskärningen i kombination med midjemåttet. Ställ dina skor på brädan där du vill ha dom och titta hur mycket de sticker ut. Hur mycket kan brädan luta innan dom tar i marken? så ser du om det kommer att funka.

Tillbaka
Topp