ErikWibaeus
Medlem
Stora Ögonblick inom Extremsporterna
Tänkte bara kolla lite vilka favoriter du har när det kommer till stora ögonblick inom extremsport. Jag menar ögonblick som iallafall kan komma inärheten av USA os guld i lake placid. Som sagt, skriv ner ere favorit ögonblick. Länka gärna filmer osv...
Mina 3 personliga favoriter är (utan inbörders ordning):
Skateboard
Tony Hawk - Första 900 i ramp någonsin. X Games V (1999).
Snacka om att dra upp sporten från punkstadiet till Arenasport! Ryser varje gång jag ser
det. www.youtube.com/watch?v=1xGwjBDfN-I
Danny Way - Megaramp, DC camp. DC Video (2005) Slog världsrekord i både längd och
höjd i samma åk! www.youtube.com/watch?v=B9ae5mpYXE8
MotoX
Travis Pastrana - Dubbel backflip. X Games XII (2006)
Det sjukaste jag har sett på tv live någonsin. Stopmade en perfekt 2xbackflip när han
behövde det som mest. www.youtube.com/watch?v=z02GDd-XOZ0
Skidor:
Mike Wilson - Wilsonflip över pipe. (2005?) Okej, killen kan inte åka skidor men nacka om att
tappa hakan. Nog är landningen inte helt perfekt men vad gör det om man är allmänt
galen. En av dom första dubbleflippsen på skidor dessutom (eller dubbel cork kanske
man ska säga). Finns på film (Teddybear Crisis)
Dom här är inte riktigt i samma klass med snudd på.
Skidor:
Jon Olsson - Winter X Games 2004. Det finalåk som har best flow någonsin! Finns på
EXPN:s klipp-arkiv. www.expn.com
Tanner Hall - Chads Gap med en 900. Lätt overshootad men galet snygg i övrigt! Hoppet
i sig är någon slags ikon för vad BC hoppning är. Enorma vyer, stora tricks å
smärtsamma kracher. Synd att han envisade med att köra en gång till.
Mina 3 personliga favoriter är (utan inbörders ordning):
Skateboard
Tony Hawk - Första 900 i ramp någonsin. X Games V (1999).
Snacka om att dra upp sporten från punkstadiet till Arenasport! Ryser varje gång jag ser
det. www.youtube.com/watch?v=1xGwjBDfN-I
Danny Way - Megaramp, DC camp. DC Video (2005) Slog världsrekord i både längd och
höjd i samma åk! www.youtube.com/watch?v=B9ae5mpYXE8
MotoX
Travis Pastrana - Dubbel backflip. X Games XII (2006)
Det sjukaste jag har sett på tv live någonsin. Stopmade en perfekt 2xbackflip när han
behövde det som mest. www.youtube.com/watch?v=z02GDd-XOZ0
Skidor:
Mike Wilson - Wilsonflip över pipe. (2005?) Okej, killen kan inte åka skidor men nacka om att
tappa hakan. Nog är landningen inte helt perfekt men vad gör det om man är allmänt
galen. En av dom första dubbleflippsen på skidor dessutom (eller dubbel cork kanske
man ska säga). Finns på film (Teddybear Crisis)
Dom här är inte riktigt i samma klass med snudd på.
Skidor:
Jon Olsson - Winter X Games 2004. Det finalåk som har best flow någonsin! Finns på
EXPN:s klipp-arkiv. www.expn.com
Tanner Hall - Chads Gap med en 900. Lätt overshootad men galet snygg i övrigt! Hoppet
i sig är någon slags ikon för vad BC hoppning är. Enorma vyer, stora tricks å
smärtsamma kracher. Synd att han envisade med att köra en gång till.
Senast ändrad: