storklinteN

storklinteN
Jak är sugen, men verkar bli molnigt och lite småkallt även om det är sol nu.
Dessutom 150kr om man vill anmäla sig nu, mot 50 om man varit smart och gjort det igår.

Så njaa, men det hade varit skoj!

storklinteN
ska dit och titta på pga dåligt nyckelben.. kan man glida lite i nån annan backe även fast de är tävling? tänkte alltså åka skidor å bara chilla typ slalom åkning,

storklinteN
hejs sa:
ska dit och titta på pga dåligt nyckelben.. kan man glida lite i nån annan backe även fast de är tävling? tänkte alltså åka skidor å bara chilla typ slalom åkning,
Jaa såklart !, Om du är parksugen så är även den backen öppen , de som är stängt är nog hela B backen, Men A är nog öppen.

storklinteN
ellet sa:
Hur mkt kostar liftkort? blire nå billigare när man är med å tävlar?
Elias du är väl medveten om att det kostar 150kr och tävla om man inte föranmält även?
Sen blir det väl liftkorts kostnader på det så Liftkort + 150kr.
Dock vet jag inte vad det kostar så.

Ska nog dit och se imorn om jag fixar skjuts. Har ingen platta och då jag inte har något vettigt och komma med så orkar jag inte låna platta för att ställa upp lite oseriöst.

storklinteN
Sjukt hopp, nu vill jag vara med!
Frågan är hur det kommer funka, ser mer snurrvänligt än flipvänligt ut?

Senast redigerad av en moderator:
storklinteN
theseb sa:
Nu är hoppet klart iaf, finns bilder på min hemsida här: www.sebastianmedia.com
Känns som att skaderisken är ganska stor i det där hoppet nu när det inte direkt är JOI och det kan komma lite mindre duktiga åkare och kanske flyga för kort eller liknande.

storklinteN
Deespin sa:
theseb sa:
Känns som att skaderisken är ganska stor i det där hoppet nu när det inte direkt är JOI och det kan komma lite mindre duktiga åkare och kanske flyga för kort eller liknande.
Bara 5meter gap + 5meter platå.. inte så farligt som det ser ut (om dom följt ritningarna det vill säga).
Sen om jag inte kommer ihåg fel finns det ett mindre hopp även?

Senast ändrad:
storklinteN
Hogizz sa:
Deespin sa:
theseb sa:
Bara 5meter gap + 5meter platå.. inte så farligt som det ser ut (om dom följt ritningarna det vill säga).
Nej stort tycker jag inte att det set ut att vara, men det kan ju ändå hända att någon flyger för kort och då kan det sluta illa...

storklinteN
Deespin sa:
Hogizz sa:
Deespin sa:
Nej stort tycker jag inte att det set ut att vara, men det kan ju ändå hända att någon flyger för kort och då kan det sluta illa...
kommer du inte flyga över gapet så svar ja då kan det sluta illa eller om du driftar långt åt helvete åt sidan i hoppet snett så du missar kullen :) annars ska det ju inte vara nån speciell skaderisk som ett vanligt hopp skulle jag då tippa iafl :)

storklinteN
Hoho Linus fick en Funktionärs vest för att han skulle fota. Så en fotograf har vi iaf.
Vet dock inte när bilder komma fram, kommer säkert ligga ute på hans pixbox lr nåt om det blev grymma bilder. Länkar den i tråden isf.

Hmm Jag har en SKITDÅLIG mobilfilm om någon vill ha :)

Här har ni en mobilbild iaf som jag lekt runt lite med:
skifixbigairshoppyj7.jpg

Senast ändrad:
storklinteN
Hogizz sa:
Hoho Linus fick en Funktionärs vest för att han skulle fota. Så en fotograf har vi iaf.
Vet dock inte när bilder komma fram, kommer säkert ligga ute på hans pixbox lr nåt om det blev grymma bilder. Länkar den i tråden isf.

Hmm Jag har en SKITDÅLIG mobilfilm om någon vill ha :)

Här har ni en mobilbild iaf som jag lekt runt lite med:
http://img504.imageshack.us/img504/7537/skifixbigairshoppyj7.jpg
Snygg bild måste jag säga, dock tycker jag att ränderna förstör ganska mycket. Passar inte riktigt in. Tycker att du ska ta bort dom helt eller byta färg till nånting som inte lyser lika starkt + fixa så att dom inte är så pixliga.

storklinteN
pfft, en grej jag gjorde riktigt fort bara.
Som du ser så är himmlen grå och tråkig, därav ränder ;)
Magic wand - cutout - gaussian blur done! (i stort sett då).

Tillbaka till tävlingen då, hörde att hoppet skulle ha dubbelt så stort gap den 5e april.
Kommer man få fart till det i april? :/ Satt och tänkte på det bara. Vi får hoppas på minusgrader!

storklinteN
tror nog att dom tänker ut något klyftigt med farten, möjligen en stor startramp eller så, men sen så utnyttjade vi ju bara hälften av backen den här gången, går ju att brassa på ganska mycket mera om man vill flyga, väl bevisat av diverse åkare igår!

storklinteN
riktigt schysst tävling! jävligt skön stämning mellan åkarna och hoppet var underbart. att man sen lyckas få en tredje placering gör ju inte saken sämre. hoppas på lika bra event nästa gång :)

Senast ändrad:
storklinteN
Kommer det någon film? Eller kan någon säga vilka som kom vad 1-5, gärna vad dom gjorde för trick också =)

storklinteN
Deespin sa:
Kommer det någon film? Eller kan någon säga vilka som kom vad 1-5, gärna vad dom gjorde för trick också =)
Sebbe (theseb) kommer med film som förragången. :).

Plasering:

1a Martin Franklin
2a Jesper Westman
3a Patrik Jonsson
4a Johan Röckner

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp