Storlek angående twintips

Larssan

Ny medlem
Tja! Är lite osäker på vad jag ska ha för storlek vid köp av twintips skidor. Jag är 1,78 cm och väger ca 72 kg så skulle gärna ha lite råd och tips på vad jag ska köpa för skidor?

Riktigt tacksam för svar.

/Malexander

Köp 5XL. Alltid bäst att matcha outfit.
För några år sedan var ju, som bekant, färgmatchning det vanligast. Sen kom mönstermatching följt av texturmatchning och nu senast då storleksmatchning som väl på många sätt är en återgång till en mer traditionell dåtid då man i kägre grad experimenterar sig fram så som ofta varit valigt på senare tid med till exempel tajta byxor, gigantisk jacka och pyttekorta skidor(small till XXsmall)...
Nu gäller det som sagt storleksmatchning.
Matcha din 5XL-jacka med ett par 5XL-skidor!!

Sen tycker jag att du också skulle kunna leta efter en annan säljare, vidga dina vyer. r väl inte säkert att just Twintips skidor är dom bästa.
Eller hur?

JohanSundstrom sa:
Otroligt många skidor är "twintips" idag.. du får nog specificera dig lite!
Ja det är sant, är ju dock nybörjare så kan inte sådär jätte mycket om skidor/twintips. Det jag menar är att jag skulle vilja veta vad jag ska välja för skida som passar mig och min vikt, jag är 1,78 cm och väger 72 kg. Hoppas det vart mer specifierat :)

Köp Armada Ar7, bra i pist och park (absolut inte bäst i pist, men tillräckligt).
Längden bör vara 176 cm, då jag inte tror att du går upp så mycket i vikt mer. Kanske något kilo mer.

Malexander sa:
JohanSundstrom sa:
Ja det är sant, är ju dock nybörjare så kan inte sådär jätte mycket om skidor/twintips. Det jag menar är att jag skulle vilja veta vad jag ska välja för skida som passar mig och min vikt, jag är 1,78 cm och väger 72 kg. Hoppas det vart mer specifierat :)
park, pist, puder?

FBacklund sa:
Malexander sa:
JohanSundstrom sa:
park, pist, puder?
Det är väl mest park isåfall, hoppa och trixa och såna grejer.

Om du är 1,78 cm lång så får du nog svårt att hitta rätt längder :)

Nej men din längd + / - minus fem centimeter så funkar nog det mesta. Om du är nybörjare så märker du nog inte så mycket skillnad.

Ahlback sa:
Det är väl ändå vikten som spelar mest roll? Jag har för mig det.
Tung= Styvare skida
Lätt= Mjukare skida

Självklart kan man välja längre skidor oxå när ma har några exra kilon på sig, men när det gäller park brukar jag gå på styvheten

Tillbaka
Topp