Storlek på allmountain skidor?

CJSeth

Medlem
Tjena gänget!

Jag är inne på att köpa et par Rossignol soul 7 men är lite osäker på vilken längd jag ska ha, 180cm eller 188cm?
Jag är 179cm och väger 76kg.

om ni har tid och lust så skriv gärna för och nackdelar för de olika längderna.

Ha de gott! :D

CJSeth sa:
Tjena gänget!

Jag är inne på att köpa et par Rossignol soul 7 men är lite osäker på vilken längd jag ska ha, 180cm eller 188cm?

Jag äger mitt andra par Soul 7. Grym skida. Du kommer inte bli missnöjd!

Soul 7 är en riktigt bra skida, som du definitivt borde ta i 188cm. Min vardags/allmountain skida, Rocker 2 108 190cm, känns faktiskt mycket kortare än mina pist skidor på 171cm när man åker rakt fram. Det är som talare ovan säger; rockern tar bort en rejäl bit at skidan. Speciellt Rossignols 7-serie, med deras monster-rocker i tippen.

klassy sa:
CJSeth sa:
Tjena gänget!

Jag äger mitt andra par Soul 7. Grym skida. Du kommer inte bli missnöjd!
Jag har läst väldigt gott om dem så kan inte vänta tills jag får ta ut dem i backen :)

Mickey sa:
Soul 7 är en riktigt bra skida, som du definitivt borde ta i 188cm. Min vardags/allmountain skida, Rocker 2 108 190cm, känns faktiskt mycket kortare än mina pist skidor på 171cm när man åker rakt fram. Det är som talare ovan säger; rockern tar bort en rejäl bit at skidan. Speciellt Rossignols 7-serie, med deras monster-rocker i tippen.
Tack för svaret! 188cm får det bli :D

Tillbaka
Topp