Storlek till barn?

Storlek till barn?
När jag drillade mina grabbar så började dom med en bräda som var till hakan på dom. Det är nog bättre att dom kör på en något för liten bräda än en förstor dom första två åren så köp inte en att "växa i". Jag tycker inte att barnens första brädor måste vara speciellt märkvärdiga utan köp något billigt beganta. Det räcker gott i början. Lycka till.

Storlek till barn?
Jocke_69 sa:
När jag drillade mina grabbar så började dom med en bräda som var till hakan på dom. Det är nog bättre att dom kör på en något för liten bräda än en förstor dom första två åren så köp inte en att "växa i". Jag tycker inte att barnens första brädor måste vara speciellt märkvärdiga utan köp något billigt beganta. Det räcker gott i början. Lycka till.
Håller med till 100 %
Gärna en lite kort bräad att börja med till hakan ungefär, det är ju jätte smart att hålla sig till begagnat och sälja vidare vartefter barnet växer!
Tänk bara på att skorna sitter bra på barnet och att skostorlek inte överstiger brädans bredd, samt att bindningarna sitter bra till skorna.
En lite sak bara: om det är första gången på bräda, så skulle jag låta en skid/snowboardlärare hjälpa till från början. Det är tusen ggr enklare att lära sig rätt från början än att börja fel och lära om.
LYCKA TILL!!!

Storlek till barn?
Tack för svaren, var som jag trodde, men tycker brädorna blir breda och långa om man går på skostorleken.
Pomola

Storlek till barn?
Oj, vilken skostorlek har din 7-åring? Min har 7-åring som är stor för sin ålder har 35-or och det är inga problem. Speciellt när jag monterar båda bindingarna lite framåt vinklade. Andledningen till att man inte vill ha för mycket utskjutande tår är att dom kan ta i då, men barn brukar inte ligga på så hårt när dom dom svänger.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp