Storleksguide SWEET

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Storleksguide SWEET
Antar att jag knappast lär få någon hjälp här men försöker ändå.
Funderar på denna dress men är osäker på om jag ska gå på L eller XL i byxorna.
Var inne och testade XL igår och tyckte modellen var bra, dock lite lång.
Vet någon om bredden är den samma på L, och bara längden skiljer?
Eller är XL både längre och bredare?

http://i18.tinypic.com/49ie7hw.jpg

(Redigerad idag)
Mailade och fick snabt svar, med en bifogad sizespec guide.
Det står såhär för XL:

1/2 Waist Circumference 53,5
Waistband depth at CF 11,5 (samma på alla storlekar)
Waistband depth at CB 21,5 (samma på alla storlekar)
Front rise excluding waistband 24,5
Back rise excluding waistband 39.5
Hip 20cms from bottom of the waistband 61
Thigt at fork 39,5
Inseam 85,5
Hem 30

Jag antar att allt är i centimeter, eller kan det vara inch?
Hursomhelst, om man jämför det där med t,ex Oakley, scott eller något. Verkar det litet eller stort?

Tacksam för svar nu!

Senast ändrad:
Storleksguide SWEET
Du ska garnaterat gå för xl om längden är the only issue. Det blir bara mer baggy och de e snyggt

Storleksguide SWEET
Det där ser ut som ett par supernaut byxor om jag inte är ute och cyklar.. Har köpt dessa byxor i L och tycker dom e hur softa som helst, lagom stora.. Långa men breda, vet inte hur XL storleken är i bredd.. Jag är ca 178cm så det mesta över Medium är ju långt för mig.. Nu vet jag inte hur stor du är men XL kan bli väldigt stort i midjan? Även om det är elastiskt band så går det inte att spänna hur mkt som helst.. Jag är liten, strax under 70kg och har fått dra åt det elastiska bandet max för att dom ska sitta någorlunda uppe.. Så jag skulle säga att L är en bra storlek om man är runt 180cm och väger där runt 70-75.. är man större än så, ja då är det nog XL som gäller..

Ewasx: Drygt med långa byxor, man får fan vika dom fjorton varv om man ska gå någonstans utan skidor.. Med skidor på funkar XL säkert bra, men inte utan.. Tro mig, sweet har ganska fin bredd på sina byxor.. Jag viker alltid upp byxorna när jag ska ut och gå och jag har ju som sagt ändå bara L på mina supernaut´s..
men det är ju klart, har man råd att köpa nya för att dom går sönder längst ner pga. att man trampar på dom så..

Senast ändrad:
Storleksguide SWEET
Ah, det sant. Långa byxor är inte kul, fast är ioförsig van att vika mina foursquare som jag har nu förutom när jag åker skidor. Jag vill ju ha ganska baggy, men supernaut är nog inte en baggybyxa egentligen och kanske blir fult att föröka göra den baggy genom att gå upp till XL.

Tack för svaren!

Storleksguide SWEET
jag har ett sweet crusader från 06 i storlek large, jackan är perfekt i storleken 187cm/90kg, men byxorna är lite tajta i midjan. Har man runt 32 i midja i vanliga jeans passar nog large bra, annars XL.
Vet inte hur det är med supernaut, men det är antagligen samma.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp