storleksproblem med pjäxor

• Trådstartare Trådstartare flowerpower
  • Start datum Start datum
F

flowerpower

Guest
skrev en tråd om detta förut då jag va ang storlek 26.5 och att de var lite stora men nu när snön har kommit och jag railat i helgen med mina pjäxor som är storlek 25.5. Jag får inte direkt ont i fötterna när jag körde med dem men stortårna blir rätt köttade. jag har inte heller prövat att hoppa med dem i år men är säker på att jag kommer krossa stortårna.

utrymmesmässigt så passar storlek 25.5 perfekt med den är 3-5mm där fram som är problemet, men när jag går över till storlek 26.5 är det iaf 5mm från stortårna till pjäxans innersko topp eller vad man ska kalla det. storlek 26.5 har jag också för mycket utrymme i hela innerskon och kan röra runt lite lite med halva framfoten.
det är park skidor jag letar efter.

Jag vet verkligen inte hur jag ska göra och jag har heller inte tillgång till en rejäl skidaffär då jag bor i Linköping, finns bara stadium, XXL-sport och intersport.

tacksam för hjälp :)

Senast ändrad:
Brisseee sa:
Jag vet verkligen inte hur jag ska göra och jag har heller inte tillgång till en rejäl skidaffär då jag bor i Linköping, finns bara stadium, XXL-sport och intersport.

tacksam för hjälp :)
Ute Liv skötte sig bra när de fixa mina pjäxor i alla fall. Gå dit och snacka med dem!

De flesta större alpinbutiker brukar ha volymsänkare att köpa till pjäxorna.

Testa detta först, kostar nån hundralapp, om det inte hjälper kan en formgjuten sula krympta yttligare och det hjälper även att foten inte ska glida runt i pjäxan.

Självklart ska du åka till ett ställe som vet hur man lästar (trycker ut) ett par pjäxor.
Då får du ha kvar pjäxorna som du har men man gör dom lite längre.
Att lästa en pjäxa 5 mm i tåboxen är inga problem. Jag vet där emot inte vart man
kan göra detta i Linköping :/

Tillbaka
Topp