Största hoppet som byggts och någon har hoppat på

Sägs ju att det JOI-liknande hoppet under JOSS i år var väldigt stort.
Kan det vara största? Tror inte det, men sa inte till och med Jon att det var bland det största han hoppat?

Det här hoppet (från introt till Absinthe Films - Pop) är ju rätt stort det. Iof backcountry men ändå:)

Har alltid en känsla av att brädkillarna shreddar större medans skiddudezen voltar mer.

felix sa:
Sägs ju att det JOI-liknande hoppet under JOSS i år var väldigt stort.
Kan det vara största? Tror inte det, men sa inte till och med Jon att det var bland det största han hoppat?
som han har hoppat i ja kanske:P

sen är det rätt fläskigt hopp på candide thovex egna tävling?;)

Senast ändrad:
marux sa:

Det här hoppet (från introt till Absinthe Films - Pop) är ju rätt stort det. Iof backcountry men ändå:)

Har alltid en känsla av att brädkillarna shreddar större medans skiddudezen voltar mer.
det hoppet i början är väl det hoppet som tanner hall missar landningen i ? runt 30 meter är väl de hoppet..

youtube ftw

sandkvist sa:
det hoppet i början är väl det hoppet som tanner hall missar landningen i ? runt 30 meter är väl de hoppet..

youtube ftw
Han sattsar över hoppet i början yah. Men det är definitivt större än 30 meter, skulle gissa på 45-55m.

Själva "gapet" är 100fot (33 meter) men de landar ju en bra bit efter gapet;)

Senast ändrad:
sandkvist sa:
marux sa:

youtube ftw
chad's gap:P

Ett hopp som är med i filmen Crunch Time är sjukt stort, det är ju med lite om när en rammlar i en sw 180 i det. Vet dock inte hur stort det är och har heller ingen bild. men ni som sett filmen kanske vet vilket jag pratar om?

hoppets storlek beror också på hur det ser ut.. vissa hopp har ju typ en kick på 5-10 meter och har en platå på typ 40.. dessa hopp ser otroligt mycke större och skräckinjagande ut än hopp som är typ en stepup.. där landningen är lika hög som kicken (JOI;hoppet) men dessa hopp är även mycket säkrare

film på ett vanligt hopp:
(whistler hoppet 2006)

step-up eller gap hopp:
(JOI; 2007)

En crash bara:

Sjukaste jag har sett med rotationer:

rege sa:
AFK sa:
jeppenator sa:
jodu det hoppet är sjukt stort.. men såg några bilder här på freeride i en liknande tråd på ett hopp med 5 secunders artime.. det är ganska mycket
hahahhahahahahah. 5 sec...hmmm...????
Skulle gärna vilja se bild/ film på det innan jag på riktigt kan tro på det..
Ja Jesper, sluta ljuga nu och fram med bevis!

Det där måste ju helt klart vara största. Någon som klarat det?

Senast redigerad av en moderator:

kolla 2.45 o frammåt i den filmen. Där finns en del äckliga jävla hopp asså... Oen sjuk vurpa i slutet också, så de e Nice!
Sjuuukt bra del för övrigt!

felix sa:
rege sa:
AFK sa:
hahahhahahahahah. 5 sec...hmmm...????
Skulle gärna vilja se bild/ film på det innan jag på riktigt kan tro på det..
Ja Jesper, sluta ljuga nu och fram med bevis!

Det där måste ju helt klart vara största. Någon som klarat det?
Ja det där gjorde nog ont. Men sådär otroligt långt och stort var det ju ända inte om man jämför med detta:

Jag länkade redan för 2 år sedan till en bild på ett av de största hoppen som någonsin byggts. Å där har ni nu även filmbevis. Övriga fjutthopp som presenterats i tråden kan fortfarande slänga sig i väggen. Angående 5sek airtime så får jag det till ca 8sek airtime om man kollar i filmen jag postat.

Dessutom händer det ju ibland att folk kraschar även i Planica:

Ser inte sådär överdrivet skönt ut.

/JN

PS: Kul att den här gamla tråden kom upp igen

Senast ändrad:
millionaire-OG sa:
http://91words.com/Studio/gap-session.html det där hoppet är ganska mycket fetare än JOI-hoppet, 50,000 m3 snö...
det red bull hoppet har man 3,10 sec air time...
har för mig att det va 3,60 sec. i JOI hoppet 2007!!

Tillbaka
Topp