Stöten vs hemsedal.

atrocious

Ny medlem
Stöten vs hemsedal.
Jag och min kompis har funderingar på att göra säsong 08/09. Vi har kontakter i hemsedal och i stöten så därför står det mellan dessa två anläggningar att söka sig till. Vill ha lite synpunkter om hur dom ställena är. Hur det är att bo. Fest, skidåkning, jobbarkompisar. helt enkelt. vilken tycker ni vi ska satsa på.

Mvh erik

Stöten vs hemsedal.
Känns som utan tvekan Hemsedal även fast jag inte varit där.
Stöten har bäst fallhöjd i Sälen men inte så mkt mer. Park, fest, jag allt annat hittar du i Tandådalen/Hundfjället.
Stöten är ett familjeställe.

Stöten vs hemsedal.
Stöten är betydligt billgare, riktigt bra offpiståkning med Dalarmått mätt! Men offpisten räcker naturligtvis inte mot Hemsedals.

Stöten vs hemsedal.
Vad är det för slags peronal i hemsedal. är det gamla rävar som bor där eller är det mycket ungdomar. hur är det med språket? är det engelska som gäller. eller funkar svenskan?

Stöten vs hemsedal.
personalen är väldigt blandad i hemsedal språk kör man svensk eller norsk.
välja mellan stöten och hemsedal är helt upp till er om ni gillar sverige eller norge bäst
men personligen gillar jag hemsedal bättre än stöten.tror man kan bli rätt rastlös av att va i stöten en längre tid.hemsedal har mer möjligheter vad det gäller aktiviteter vad det gäller skaer utanför backen och viktigast av allt åkningen är mycket mer varierad finns bra off pist bra park och pister. så mitt förslag blir hemsedal lite dyrare men lätt värt det!

Stöten vs hemsedal.
tjänar man pengar i hemsedal. eller går det +-0 eller går man back i hemsedal/stöten.
hur är festerna i hemsedal? har bara varit uppe och festat med personalen i stöten och det var bra drag på det men är det samma i hemsedal. eller är det bara skidåkning och jobb som gäller där?

är det nån som vet hur boendet är i hemsedal?

Stöten vs hemsedal.
om du är ute efter att tjäna pengar så är inte säsongs arbete det bästa.Hur mycket sparar beror ju helt på hur mycket du gör av med.krökar du 7 dar i veckan så går du ju inte plus.allt blir vad man gör det till.Så länge det finns alkohol finns det fest.

Stöten kan nog bli rätt big brother eftersom man enbart krökar med den lilla personalstyrka som finns.folket som är där är konferens gubbar eller barnfamiljer.

Hemsedal är bättre åkning och bättre fest mer skönt folk och fler alkoholförtäringsanrättningar

Senast ändrad:
Stöten vs hemsedal.
har aldrig vart i hemsedal, men min erfarenhet av stöten säger nog att jag fan hellre är i stockholm en säsong än i stöten.

Stöten vs hemsedal.
Ni som har jobbat i hemsedal. Har ni tjänat några pengar i slutändan? Hur är det med skatter osv. betalar man norsk skatt?

Stöten vs hemsedal.
atrocious sa:
Ni som har jobbat i hemsedal. Har ni tjänat några pengar i slutändan? Hur är det med skatter osv. betalar man norsk skatt?
om man jobbar i norge betalar man norsk skatt, det är iallafall det rimliga. men glöm inte att du tjänar norsk lön också. men är det pengarna som är grejen så är det en bättre plan att rensa fisk.

Tillbaka
Topp