strolz i alperna

erik832995

Aktiv medlem
strolz i alperna
Hej har en kompis som ska kombinera en chartervecka med inköp av strolz .Vilka orter har bra butiker med såna pjäxor ? Vet att st anton har , valdisere har inte som jag kunde se ifjol . Andra charter-orter ? Har själv ett par , gillar dom . Struligt i Sverige efter kk hos gen.ag. Erik

strolz i alperna
Vet att flera butiker i Ischgl har både lösa innerskor och kompletta pjäxor från strolz. Där har du ju en till ort på listan ;)

strolz i alperna
Vad jag har sett satsar de mest på conform'able i chamonix. Har inte sett stroltz nånstans där. Det finns dock god kompetens på dessa innerskor.

strolz i alperna
Rasmusswe sa:
du hittar strolz i alla välsorterade sportbutiker i alperna!!
Skulle nog vilja kalla flera butiker i valdisere välsorterade , dock ej strolz .Har ingen erf. av conformable . Såg nåt märke i valdisere som var (best comfort possible) eller nåt liknande , minns ej namnet . Tror att det är en fördel med innerskor i skinn (strolz).
ungf. priser tex. andermatt ? bad gastein ? erik

strolz i alperna
Intersport i Kitzbuhel säljer ,de kostade 500 euro i våras (4500:-) med tanke på att Stadium(edins i Ängelholm) säljer Strolz för 8400:-. Så är det nästan värt resan ner bara för att köpa ett par pjäxor.

strolz i alperna
Dgr sa:
Intersport i Kitzbuhel säljer ,de kostade 500 euro i våras (4500:-) med tanke på att Stadium(edins i Ängelholm) säljer Strolz för 8400:-. Så är det nästan värt resan ner bara för att köpa ett par pjäxor.
Tack så mycket för svaret - gärna fler såna - ang. andra orter !

strolz i alperna
priserna här i österrike ligger f.n på ca 515 €. OPAL racing kostar ca 550€. strolz finns att få tag på i så gott som alla österrikiska orter. var noga med kilarna och be att få med olika hårdhetsgrader. de gör en enorm skillnad. de levereras med röd (medelhåård) som standard. det finns en hårdare (grå) och en mjukare (svart?).

strolz i alperna
Tack för svaren vi fått . Någon som har mer info ? Gärna om andra orter /länder . Vi tänkte söka restresa så jag vill vara lite "påläst" Erik

strolz i alperna
Kört pa ett par svarta strolz(mjukare varianten) ca 4 veckor och ytterskalet är skit. Har hört att de köper in detta av olika producenter. Spännerna har tagit stryk ordentligt och plasten ordentligt böjlig. Detta är ett par champagnepjäxor och passar äldre motionsakare som gillar 3 timmars luncher.

strolz i alperna
josh sa:
Kört pa ett par svarta strolz(mjukare varianten) ca 4 veckor och ytterskalet är skit. Har hört att de köper in detta av olika producenter. Spännerna har tagit stryk ordentligt och plasten ordentligt böjlig. Detta är ett par champagnepjäxor och passar äldre motionsakare som gillar 3 timmars luncher.
strolz skalet är värdelöst. Samma skal sen några årtionden, stor nog att passa alla, dock är innerskon lika stor så de passar ihop. Du kan skumma i andra skal men skalen måste vara rymmliga. Vill man ha ett bättra smalare skal så är det skummade innerskor från conform'able lr head's "foam pro" som gäller, båda gjorda för race skal.

strolz i alperna
Mycket snack om Stroltz nu utan att veta något om de. De köper inte in de från olika producenter, och många raceåkare kör i dessa inneskor. För övrigt släpper de en ny ytterskal nästa år. Kört på mina i två år och ungefär 200 dagar nu. Har inga problem alls på dessa!!!

//H

Senast ändrad:
strolz i alperna
håller med hasse. många har synpunkter o oftast utan erfarenhet. håller med om att skalen kan variera, men det åtgärdas med olika hårdhetskilar som jag nämner ovan.

strolz i alperna
Hasse sa:
Mycket snack om Stroltz nu utan att veta något om de. De köper inte in de från olika producenter, och många raceåkare kör i dessa inneskor. För övrigt släpper de en ny ytterskal nästa år. Kört på mina i två år och ungefär 200 dagar nu. Har inga problem alls på dessa!!!

//H
Da maste du och jag ha olika akstilar. Har varit skit med pjäxorna sen jag köpte dom och da menar jag utsidan. Tre spännrännor ojusterbara och tva spännband tiltade. Hade inga sadana problem pa mina gamla technica.. Inneskorna dock inga problem förutom att lädret släppt lite i fronten men det är väl normalt antar jag. Ska ner till lech om en vecka och da kommer de harda tyska glosorna fram.

Tillbaka
Topp