STROLZ ska jag köpa dem?

Nivaria

Ny medlem
STROLZ ska jag köpa dem?
ja ghar blivit erbjuden STROLZ för 2000 spänn. han köpte dem förra året för 7000 nu sa jag att jag ger han 2000 han acceptera det. ska jag köpa dem? det e samma storlek som jag har i skor 42? e det bra tror ni. det han säger om pjäxan är.

STROLZ ska jag köpa dem?
Jag har aldrig haft Strolz själv men...
Som jag förstått det är fördelen med Strolz att man bygger dom speciellt för Dina fötter, formsprutad innersko och dyl. i övrigt vet jag inte om de är så mycket bättre än någon annan pjäxa.
Pjäxorna är antagligen gjorda för säljarens fötter, inte dina.

Har du inte provat dom ska du givetvis inte köpa dom eftersom du inte vet att dom passar. Passformen i pjäxor är så mycket mer än bara skostorlek.

Lycka till!

STROLZ ska jag köpa dem?
Är pjukkorna dessutom formsprutade efter någon annans fossing så är ju strolzen inte så mycket att hänga i granen för dig kanske...

STROLZ ska jag köpa dem?
nej du ska inte köpa en beggad stroltz sko för 2000 spänn, budget skal med en innersko som är formgjuten efter någon annans fot låter det bra?
Lägg till en 1000 och köp en helt ok ny sko istället.

STROLZ ska jag köpa dem?
Kan bara intyga om det som redan sagts. Däremot är stolz(enligt min farsa) grymma när dom är gjorda specielt för en själv

STROLZ ska jag köpa dem?
Att köpa en sprutsko oavsett fabrikat är ju som att bara köpa ett skal. Skon är ju sprutad efter den tidigare ägarens fot
Vill du ha en Strolz och den erbjudna skon har rätt storlek räknar du så här. Det du pröjsar för skon + vad du får betala för en ny innersko + formgjuten sula. Det blir ditt slutpris.
Sen är det ju diskutabelt om en Strolz är värd sitt pris. Antika spännen som ofta går sönder och tunga som bly.
Dom flesta som kör med sprutad innersko väljer ett skal som passar sin fot och sprutar en Conformable i det skalet.

STROLZ ska jag köpa dem?
Allt är redan sagt mer eller mindre, men ett alternativ är att du lägger ett skambud på dom och köper nya Corformable innerskor t ex (billigare Stroltz original), så åfr du ett par pjuck med perfekt passform. Termoformade innerskor är ett annat alternativ.
En sak till att tänka på är att om du inte vuxit färdigt, så är inte sprutskor det optimala.
F ö tycker jag att Stroltz skal är i degigaste laget, men det är jag det...

/A

Tillbaka
Topp